خراسان رضوی رتبه نخست سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای کشور را دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۷ میلیون مسافر در سال گذشته از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای در خراسان رضوی جابجا شده اند.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: گرایش مسافران برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی بوس و ناوگان سواری کرایه برای سفر به خراسان رضوی به سبب وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیشتر است.

او افزود: در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی امسال، آمار تردد در شبکه راه‌های خراسان رضوی نیز نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی تردد‌ها بوده است، چنانچه در نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۷ میلیون تردد و امسال ۱۹ میلیون تردد در جاده‌های استان ثبت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به ثبت تخلفات سرعت توسط دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای در خراسان رضوی ادامه داد: در زمان اجرای طرح نوروزی تاکنون درصد تخلف سرعت غیر مجاز نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش داشته که موثر بودن اقدامات نظارتی و همکاری شایسته مسافران نوروزی در طول راه‌ها را نشان می‌دهد.

شهامت که ریاست کمیته خدمات حمل و نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی را برعهده دارد، بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۴ دوربین نظارتی فعال در سطح جاده‌های استان وجود دارد که در سال گذشته این تعداد ۱۱۴ دوربین بوده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی استانداری خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی عزیمت کرده اند که سفر حدود ۹۰ درصد از این مسافران از طریق خودرو‌های شخصی و بقیه با ناوگان اتوبوس بین شهری، قطار و یا هواپیما بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.