محموله غیرمجاز زغال چوب در سبزوار کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: در آستانه روز طبیعت و با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره ۵۰۰ کیلوگرم زغال غیرمجاز چوب درختان جنگلی در این شهر کشف شد.

عباسعلی کیانی فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار با اشاره به پایش مستمر کوره‌های تولید زغال با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی، گفت: در این راستا یک کارگاه غیرمجاز که در آن ۵۰۰ کیلو زغال چوب تولید شده بود از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی شهر شناسایی و مهر و موم شد.

او افزود: بر اساس قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور، هرگونه قطع درخت و تهیه هیزم از چوب درختان جنگلی، تهیه زغال و ساخت کوره زغال ممنوع و جرم محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار ادامه داد: اداره منابع طبیعی با توجه به وظیفه قانونی محوله به صورت سرزده از این کوره‌ها بازدید می‌کند تا تخلفی در استفاده از چوب درختان جنگلی در این کوره‌ها صورت نگیرد.

کیانی فرد با اشاره به فعالیت شبانه روزی گشت یگان حفاظت منابع طبیعی به منظور صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از قاچاق چوب با هشدار به تولید کنندگان زغال در این شهر بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در چهارچوب قانون با متخلفان برخورد و کوره‌های آن‌ها پلمب خواهد شد.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه ها، تصرف اراضی ملی و یا قاچاق چوب، مورد را با تلفن‌های ۱۳۹ یا ۰۴، ۱۵۰۴ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.