فروغی: جایگاهمان را در بخش تیمی تیراندازی حفظ کردیم/ هانیه رستمیان بهترین ورزشکار کشورمان است

جواد فروغی گفت: در تیمی و میکس تیرندازی عملکرد نسبتا خوبی داشتیم و جایگاهی که از ایران انتظار می‌رفت را حفظ کنیم.

جواد فروغی، ستاره تیراندازی ایران که در المپیک ۲۰۲۰ قهرمان این رشته  ورزش نیز شد، درباره عملکرد خود و  تیراندازی ایران در سال گذشته اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ را با مسابقات برزیل شروع کردیم که با توجه به فاصله پیش آمده نسبت به مسابقات قبلی، ورزشکاران  توانستند با آمادگی تقریبا قابل قبولی ظاهر شوند. هرچند در انفرادی عملکرد خیلی خوبی نداشتیم اما در تیمی و میکس عملکرد نسبتا خوبی داشتیم و جایگاهی که از ایران انتظار می‌رفت را حفظ کنیم.

او ادامه داد: بعد از آن مسابقات باکو بود که با درخشش نسبی ما همراه بود و افزایش سطح کیفی و کمی را نیز در خود داشت. به همین دلیل بازی‌های خوبی را دیدیم. پس از آن چند اردوی تدارکاتی را از دست دادیم اما تلاش کردیم در مسابقات مصر جبران کنیم. با این حال با توجه به فاصله زمانی پیش آمده، به مشکل خوردیم. هرچند که بیشتر از این، حرف‌هایی برای گفتن داریم. در کل اردوها و سفرهایی که لغو شد و آخرین آن هم همین هندی بود که ما حاضر نشدیم، ضربه سختی برای تیم ملی داشت. سعی کردیم خود را در سطحی که بتوانیم در مسابقات بین المللی بروز کنیم.

اردوی مشترک با ورزشکاران عمان محک خوبی خوردیم 

فروغی افزود: در اردوهای داخلی توانستیم فضای شبیه مسابقات را ایجاد کنیم. یک اتفاق خوب پذیرش ورزشکاران  عمان بود که توانستیم به واسطه آن، یک جو بین المللی را برای مسابقه داخلی خود برقرار کنیم. محکی نسبتا خوب بود. هرچند در مسابقاتی که مشکلات مالی باعث عدم حضور ما شده بود، آسیب زیادی خوردیم اما با تدبیر جعفرزاده، سرمربی تیم ملی تلاش بر این بود که این آسیب به حداقل برسد. اکنون هم در فضای خوبی قرار داریم تا آماده مسابقه باکو شویم. اعزام شدن ما نیز در دهم اردیبهشت ما صورت می‌گیرد.

تمرینات خشک در ایام نوروز انجام می دهیم 

ملی پوش تیراندازی گفت: در همین تعطیلاتی که برای عید نوروز هست، ما درگیر آماده سازی هستیم و بودیم و مشق‌های شب خود را دریافت کردیم و طبق برنامه مربی، تمرینات خشک را ادامه می‌دهیم که مبادا دچار افت شویم. خروجی مسابقات ما قطعا قابل قبول بوده و امیدواریم سال سختی را که پیش رو داریم به خوبی پشت سر بگذاریم. ما در این سال مسابقات انتخابی المپیک را هم در مرداد ماه داریم و امیدوارم بتوانیم خود را از لحاظ تکنیک و تاکتیکی آماده کنیم.

انتظار داشتیم مسئولان ورزش ما را درک کنند 

تیرانداز مدال آور کشورمان درباره  حضور مرتضی قربانی به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: در حالت ایده‌آل، مشکلات مالی نباید وجود داشته باشد اما وقتی وارد میدان می‌شویم به دلیل مسائل تحریم‌ها و مشکلات ارزی، مدیریت تیراندازی، کار سختی است. در یک سال گذشته این نبود که مرتضی قربانی بی‌تفاوت باشد. او تلاش‌های خود را کرده است اما  متاسفانه مشکلات زیادی از چند جهت وجود دارد. البته این فشار متاسفانه در تمام فضای ورزشی ایران وجود دارد. هرچند در این بین ما انتظار داشتیم بعضی از زوایای مشکلات ورزش، توسط مسئولان  وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و دیگر ارکان ورزشی کشور جایگاه تیراندازی درک می‌شد. آن‌ها موظف بودند حمایت‌های خود را به سوی ما سرازیر کنند.

نباید جایگاه ششم جهان را از دست بدهیم 

او افزود: این درک را خیلی ندیدیم که بخواهند برای فدراسیون تیراندازی، جایگاه خاصی در نظر بگیرند. ما از رتبه پانزدهم دنیا به ششم دنیا رسیدیم و نباید با هیچ بهانه‌ای این جایگاه را از دست بدهیم. چه مالی، چه لجستیکی، چه تکنیکی و چه تاکتیکی. قربانی تمام تلاش‌های خود را کرده و درصد بالایی از بودجه فدراسیون را تا جایی که اطلاع دارم، دریافت کرده است. با این حال این بودجه جوابگوی برگزاری اردوها نخواهد بود. با این حال ایشان اتفاقات خوبی را در برخی ماده‌ها رقم زده‌اند. مثلا در اهداف پروازی، فدراسیون به اهداف مد نظر خود رسید! ما امید داریم که مشکلات تپانچه هم برطرف شود تا در مسابقات باکو با آمادگی بسیار خوبی همراه با تجهیزات و امکانات عالی، حاضر شویم.

کسب سهمیه المپیک از سوی رستمیان بهترین صحنه ورزش تیراندازی بود 

فروغی درباره  بهترین صحنه ورزشی سال از نظر خودش، اضافه کرد: بهترین صحنه در ورزش تیراندازی، کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ توسط خانم رستمیان بود و این رکورد خاصی برای ورزش کشور و تیراندازی بود. به نوعی توانستیم خود را نشان دهیم و از این قضیه خوشحالیم. اتفاق خوب برای خودم هم چند هفته پیش رخ داد و موفق به کسب جایگاه اول رقابت‌های فینال فینالیست‌ها شدم. یک اتفاق خوب پس از انتخاب جعفرزاده به عنوان مربی، برگزاری چند اردوی داخلی در مشهد و بندرعباس بود و این باعث محک خوردن ورزشکاران در فضاهای دیگر و برابر تیراندازان دیگر شد. این هم به نفع ما بود و هم به سود شهرهای میزبان ما. آن‌ها به این وسیلهٔ توانند مشکلات و ضعف‌های خود را جبران کنند.

قهرمان المپیک درباره بهترین ورزشکار و بهترین مربی سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: به عقیده من، هانیه رستمیان بدون شک بهترین ورزشکار سال تیراندازی ایران بوده است. درباره بهترین مربی نیز به نظر من، جعفرزاده بهترین بود چون توانست با دستور کار درستی، تیراندازی را به رشد و تعالی برساند.

فروغی درباره برنامه‌اش در سال ۱۴۰۲ نیز خاطرنشان کرد: به عقیده من سال جدید، سال پرچالش و سختی است که در آن انتخابی المپیک و مسابقات خاصی را خواهیم  داشت که باید با تمرکز و تمرینات مداوم، به اهداف مد نظر برسیم. این اتفاق در حالتی به وقوع می‌پیوندد که بتوانیم امکانات و شرایط ایده آل را به خوبی، فراهم کنیم و لازمه آن نیز، حمایت‌های تمام قد مسئولان ورزشی و جامعه ورزش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار