کمبود دارو‌های ضروری در فرانسه

وزیر بهداشت فرانسه گفت این کشور با کمبود برخی دارو‌های ضروری مواجه است.

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد این کشور برای تهیه دارو‌ با مشکل مواجه است و عرضه برخی از دارو‌ها محدود است و هر روز تعداد آن‌ها کمتر می‌شود و در هیچ داروخانه‌ای نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، فرانسوا براون، با اعلام این خبر، افزود: دولت در نظر دارد تا ماه مه فهرستی از دارو‌های مورد نیاز که باید در همه داروخانه‌ها در دسترس مردم قرار گیرد، تهیه کند.

وزیر بهداشت فرانسه تأکید کرد: ما برای تهیه تعدادی از دارو‌ها واقعا با مشکل مواجه هستیم. زمستان امسال کمبود دارو داشتیم. عرضه برخی از دارو‌ها محدود است و هر روز تعداد آن‌ها کمتر و کمتر می‌شود و در هیچ داروخانه‌ای نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد. این مسئله دیگر تکرار نخواهد شد. ما در حال اجرای طرحی برای مقابله با کمبود دارو‌های حیاتی هستیم که زندگی مردم به آن‌ها وابسته است. ما درحال تهیه فهرستی از دارو‌های ضروری هستیم. تهیه این فهرست تا ماه مه به پایان می‌رسد. ما به منظور کنترل زنجیره‌های تولید و اطمینان از در دسترس بودن دائمی این دارو‌ها در داروخانه ها، تمام مراحل تولید را زیر نظر خواهیم گرفت. 

وزیر بهداشت فرانسه از ایجاد ذخایر راهبردی آموکسی سیلین و پاراستامول [استامینوفن] که به طور سنتی مصرف آن‌ها در زمستان افزایش می‌یابد، خبر داد.

بر اساس گزارش روزنامه فیگارو، فرانسه چهارمین تولیدکننده بزرگ دارو در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است. اما همه گیری کرونا، آنفولانزا و برونشیولیت یا التهاب نایژک در زمستان امسال منجر به کمبود آنتی بیوتیک، دارو‌های ضد تب و مسکن در داروخانه‌های فرانسه شده است.

به نوشته این روزنامه، اتحادیه اروپا ۴۰ درصد از دارو‌های مورد نیاز خود را از هند و چین وارد می‌کند. علاوه بر آنکه ۶۰ تا ۸۰ درصد دارو‌هایی مانند پاراستامول در این دو کشور تولید می‌شوند.

در این گزارش همچنین آمده است: جنگ اوکراین منجر به افزایش هزینه تولید داخلی دارو و همچنین افزایش قیمت بسته بندی آلومینیومی و شیشه‌ای دارو‌ها شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار