کمبود ادامه‌دار دارو در آمریکا/مجلس نمایندگان FDA را تحت فشار قرار داد

با ادامه دار شدن کمبود دارو در آمریکا، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، سازمان غذا و داروی این کشور را برای دریافت پاسخ تحت فشار قرار داده‌اند.

با توجه به اینکه کمبود دارو در آمریکا بطور فزاینده‌ای رایج و طولانی شده است، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) را برای دریافت پاسخ تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه داده آنلاین کمبود دارو در آمریکا، این سوال کلیدی وجود دارد که آیا FDA برای پیشگیری از موج کمبود فعلی و پاسخ به آن که دارو‌های سرطان و مسکن‌های بدون نسخه را تحت تاثیر قرار داده، اقدامات کافی را انجام داده است یا خیر.

سازمان غذا و دارو آمریکا گفته که با حلقه‌های زنجیره تامین دارو برای برطرف کردن کمبود‌ها در حال همکاری است، اما از کنگره خواسته تا اختیارات قانونی بیشتری را برای دریافت اطلاعات از زنجیره تامین به این سازمان بدهد.

براساس اعلام پایگاه داده آنلاین کمبود دارو FDA، بیش از ۱۲۰ دارو در آمریکا در فهرست کمبود قرار دارند. انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا هم بطور جداگانه بیش از ۲۳۳ کمبود را ثبت کرده است. براساس گزارش آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا، مشکل کمبود دارو در این کشور در دهه گذشته بدتر شده و کمبود‌ها هم‌اکنون بسیار بیشتر از گذشته طول می‌کشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار