ارائه بیش از ۸۵۰ هزار خدمت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از یکم تا سیزدهم فروردین امسال، بیش از ۸۵۰ هزار خدمت در زمینه‌های مختلف، به بیش از ۱۷۰ هزار بیمار مراجعه کننده به بخش‌های درمانی استان ارائه شده است.

مهرداد شریفی گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب با ۹ هزار و ۷۴۹ مورد و بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) نورآباد ممسنی با هشت هزار بیمار بیشترین میزان مراجعه کننده به اورژانس را در بین بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خود اختصاص داده اند.

تعداد کل بیماران ارجاع شده از اورژانس و سایر بخش‌ها به بخش‌های مراقب‌های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از دیگر مواردی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد و گفت: در این ایام، هزار و ۲۱۰ بیمار در بخش‌های ویژه مراقبت‌های درمانی بیمارستان‌های استان فارس، خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

او گفت: در بازه زمانی یکم تا سیزدهم فروردین در مراکز درمانی فارس به هفت هزار و ۵۲۲ بیمار با علائم تنفسی، سه هزار و ۹۱۱ بیمار با علام گوارشی و ۶ هزار و ۹۲۴ مصدوم حوادث ترومایی خدمات درمانی ارائه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اعلام انجام چهار هزار و ۳۲۱ جراحی در ایام نوروز امسال در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه گفت: انجام ۲۳ مورد پیوند عضو در تعطیلات نوروز، گویای فعالیت تیم‌های تخصصی پزشکی و درمانی و همچنین فعال بودن بخش‌های فراهم آوری و پیوند اعضا است.

شریفی با اشاره به فعالیت و پاسخگویی کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) به ۲۵ هزار و ۹۲۳ تماس تلفنی مردم و مسافران نوروزی با شماره ۱۸۱۹ به صورت شبانه روزی در ایام تعطیلات ۱۴۰۲ خبر داد.

او گفت: در بازه زمانی یکم تا سیزدهم فروردین سال جاری، ارائه خدمت درمانی به ۲۲ مادر باردار پُرخطر در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی مورد پیگیری قرار گرفته است.

تولد بیش از ۱۱۵۰ نوزاد در ایام نوروز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه بلوک زایمان و اتاق عمل بیمارستان‌ها از جمله واحد‌هایی است که در طول سال و بدون وقفه در هر شرایطی به مادران باردار خدمت رسانی می‌کند، از تولد بیش از هزار و ۱۵۰ نوزاد در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه در ایام نوروز خبر داد.

شریفی گفت: تیم‌های نظارتی معاونت درمان نیز در ایام نوروز امسال به صورت روزانه با بازدید از پایگاه‌های اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عملکرد این واحد‌ها به طور مستمر نظارت داشته اند.

او تاکید کرد: متخصصان مقیم در رشته‌های تخصصی طب اورژانس، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز، در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه حضور داشتند.

انجام یازده هزار و ۹۰۸ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس

شریفی گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، یازده هزار و ۹۰۸ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در استان، انجام شده که از این تعداد، هزار و ۹۳۸ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

او با اعلام اینکه در بازه زمانی یکم تا سیزدهم فروردین سال جاری پنج بالگرد استان، ۱۱ سورتی پرواز داشتند و ۱۳ مصدوم را برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های استان انتقال داده اند، از تلاش شبانه روزی کادر اورژانس و مجموعه سلامت فارس برای خدمات رسانی به ویژه در تعطیلات نوروزی قدردانی کرد.

انجام خدمات دیالیز به بیش از ۱۹۹۰ بیمار کلیوی 

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بخش دیالیز و بیماران خاص مراکز درمانی استان فارس با تمام ظرفیت در ایام آغازین سال جدید فعال بوده است، یادآور شد: همچنین در این ایام برای پاسخگویی به مسافران نوروزی، کارشناس مقیم در ستاد معاونت درمان نیز حضور داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به ارائه خدمات درمانی به بیش از هزار و ۹۰۰ بیمار کلیوی در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال، بیش از ۹ هزار و ۲۴۱ سیکل دیالیز در مراکز زیر مجموعه دانشگاه برای از هزار و ۹۹۰ بیمار کلیوی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار