آماده باش ارتش چین در برابر دخالت‌های واشنگتن

وزارت دفاع چین از آمادگی ارتش این کشور در راستای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین در مقابل آمریکا خبر داد.

وزارت دفاع چین به شدت به واشنگتن درباره دخالت در امور داخلی این کشور هشدار داد. وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه از آمریکا خواست که در امور داخلی چین دخالت نکند.

براساس گزارش اسپوتنیک، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: به شدت با هرنوع تعامل رسمی میان آمریکا و تایوان و نیز هر سفری از سوی رئیس تایوان به آمریکا تحت هر نام و بهانه ای، مخالفیم.

وزارت دفاع چین این قبیل اقدامات را ناقض اصل چین واحد دانست و از آمریکا خواست که به تعهدات خود در قبال چین در مساله تایوان، پایبند باشد.

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که ارتش این کشور به مسئولیت و ماموریت خود عمل خواهد کرد و همیشه در حالت آماده‌باش خواهد بود و قاطعانه از حاکمیت چین و تمامیت ارضی آن و نیز صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان محافظت خواهد کرد.

پیش از این هم، وو کیان اعلام کرد که ارتش این کشور در برابر تلاش برای جدا کردن تایوان از چین و دستیابی به استقلال جزیره به هر قیمتی، حتی به قیمت جنگ، مقاومت خواهد کرد.

کیان در این باره گفت: وی فنگ، وزیر دفاع چین تاکید کرد که اگر کسی جرأت کند تایوان را جدا کند، ارتش چین مطمئنا آماده جنگ خواهد بود و در مقابل هر گونه طرحی برای جدا کردن تایوان یا دستیابی اش به استقلال خواهد ایستاد.

وی همچنین تاکید کرد که ارتش آزادی بخش خلق چین قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور دفاع می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خسرودهقان
۲۲:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
تایوان همین الآن کشورمستقلی است‌. چین کی می‌خواهد عمل کندمعلوم نيست. تايوان بعنوان‌ کشورمستقل فقطسفارتخانه اشکاردرکشورهاندارد.
آخرین اخبار