به رغم هشدار‌های پکن؛

مک کارتی با رئیس تایوان در کالیفرنیا ملاقات کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، امروز چهارشنبه علیرغم هشدار پکن نسبت به این نشست، از تسای اینگ ون، رئیس تایوان در کالیفرنیا استقبال کرد.

کوین مک کارتی،  عالی‌ترین نماینده ایالات متحده از سال ۱۹۷۹ است که با رئیس تایوان در آمریکا دیدار کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تسای در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان در دره سیمی در ساحل غربی ایالات متحده استقبال کرد. سفر رئیس جمهور تایوان تنها یک هفته پس از گفتگوی وی با گروهی از قانونگذاران آمریکایی صورت می‌گیرد.

پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از چین خواسته بود که از سفر تسای برای دامن زدن به تنش بین واشنگتن و پکن استفاده نکند و تاکید کرد که تعاملات مشابه بین واشنگتن و تایپه "هیچ چیز جدیدی" نیست و سال هاست اتفاق افتاده است.

چین دیروز (سه شنبه) به کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد از دیدار با تسای اینگ ون، رئیس تایوان در لس آنجلس کالیفرنیا اجتناب کند.

کنسولگری چین در شهر لس آنجلس با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: دیدار مک کارتی با اینگ ون باعث تکرار ارسال پیام‌های مخرب پیشین به جزیره تایوان شده و صلح و ثبات در تنگه تایوان را به مخاطره می‌اندازد. رئیس تایوان از سفر به آمریکا به دنبال ایجاد تبلیغات سیاسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار