جمع آوری بیش از ۴ هزار متکدی و کودک کار در مشهد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: چهار هزار و ۸۵۹ متکدی و کودک کار از سطح شهر مشهد جمع آوری شدند.

مهدی ابراهیمی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ تماس با مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با درخواست دستگیری و جمع آوری متکدیان، افراد بی سرپناه و کودکان کار برقرار شد که در نتیجه چهار هزار و ۸۵۹ متکدی و کودک کار از سطح شهر مشهد جمع آوری شدند.

او افزود :۱۰ درصد این تماس‌ها مرتبط با جمع آوری کودکان کار بود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: تکدی گری جرم است و همه نهاد‌های اجتماعی مرتبط باید در موضوع جمع آوری و ساماندهی متکدیان مشارکت داشته باشند و شهرداری‌ها باید با کمک نیروی انتظامی و دستور مقام قضایی برای دستگیری متکدیان اقدام کنند.

ابراهیمی بیان کرد: بیشترین درخواست‌های مربوط به جمع آوری متکدیان از خیابان‌های شیرازی، امام رضا (ع)، بلوار توس، طبرسی شمالی، خیام شمالی، آزادشهر، بلوار حر، خیابان عبادی و خیابان مفتح بوده است.

او تصریح کرد: گشت‌های جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار در طول سال در مناطق مختلف شهری فعال هستند و متکدیان به خانه سبز شهرداری منتقل می‌شوند و بین یک تا سه ماه می‌توانند در این مرکز بمانند، کودکان کار نیز به بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: متاسفانه با چرخه معیوب جمع آوری متکدیان مواجه هستیم، طبق قانون برای ساماندهی متکدیان تمام نهاد‌های اجتماعی عضو هستند، اما برخی از نهاد‌های مرتبط، به دلایل مختلف مشارکتی در این خصوص ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.