هر شب ۵ نفر به شمار کودکان کار مشهد افزوده می‌شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: قرار است برخی از وکلای کانون وکلای استان، پای‌کار سامان‌دهی کودکان کار و پویش «هر کودک کار، یک حامی» بیایند.

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: طبق گفته‌های نیره عابدین زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد، «هرشب، پنج نفر به شمار کودکان کار در مشهد افزوده می‌شود» مهر تایید میزنم.

او افزود: قرار است برخی از وکلای کانون وکلای استان، پای‌کار سامان‌دهی کودکان کار و پویش «هر کودک کار، یک حامی» بیایند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: اقداماتی برای سامان‌دهی کودکان کار انجام می‌شود، اما پس از مدتی، این کودکان دوباره و حتی چندباره به خیابان برمی‌گردند و این مسئله یکی از چالش‌های این حوزه است.

فیروزی با اشاره به اینکه برخی از آن‌‎ها نیز کودکان اتباع هستند، بیان کرد: بخش دیگر نیز درگیر لیدر‌های کودکان‌کارند که به دنبال بهره‌کشی از آن‌ها هستند. فقط بخش کمی از این کودکان با توجه به نیاز مالی خانواده کار می‌کنند.

او تصریح کرد: در طرح سامان‌دهی، این کودکان شناسایی و غربالگری و آن‌ها که خانواده دارند، تحویل خانواده می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: برای جلوگیری از بازگشت این کودکان به چرخه کار، طرحی را با دادستانی آغاز کردیم که در آن افرادی به عنوان ناظر، نظارت بر این فرایند را بر عهده بگیرند و این دغدغه‌مندی را داشته باشند که کودک از مسیر کودکی خارج نشود.

او افزود: افرادی از گروه‌های فعال اجتماعی به عنوان سفیران این طرح انتخاب شده‌اند؛ با‌این‌حال هنوز باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد؛ همچنین قرار است شماری از وکلای کانون وکلای استان به عنوان ناظر در این طرح فعالیت کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: بخش زیادی از معضل کودکان کار در مشهد شاید با سامان‌دهی اتباع حل شود، اما به‌هر‌حال این مسئله همچنان باید در دستور‌کار باشد.

برچسب ها: بهزیستی ، کودکان کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.