مخالفت مردم ایتالیا با ارسال سلاح به اوکراین

مردم ایتالیا خواهان برگزاری همه پرسی درباره ارسال کمک نظامی به اوکراین هستند.

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد بیش از نیمی از مردم ایتالیا مخالف کمک نظامی کشورشان به اوکراین هستند.

بر اساس نظرسنجی‌ها بیش از نیمی از ایتالیایی‌ها مخالف ارسال تسلیحات به اوکراین هستند. اما دولت، مجلس و حتی احزاب مخالف دولت خواهان ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین هستند. به نظر می‌رسد که شکافی بین مردم ایتالیا، دولت و نمایندگان آن‌ها در مجلس درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ایجاد شده است. 

بر اساس قانون اساسی ایتالیا، اگر اراده مردم موافق یک تصمیم نباشد باید یک همه پرسی برگزار شود. این همه پرسی و نتیجه آن می‌تواند هر قانونی را لغو کند. 

گروهی از نمایندگان مجلس از تابستان سال گذشته در حال کار بر روی استفاده از این ابزار برای متوقف کردن ارسال سلاح به اوکراین و یا هر کشور در حال جنگ هستند. ماده یازده قانون اساسی ما به این موضوع اشاره دارد. در این ماده آمده است که ایتالیا مخالف جنگ است و خواهان حل و فصل سیاسی مخاصمات بین المللی است. این گروه درخواست خود را نهایی کرده اند. آن‌ها می‌خواهند که خواست مردم را به همگان نشان دهند. اما ما در ابتدا باید تعداد زیادی امضا جمع کنیم. ما به ۵۰۰ هزار امضا در مدت سه ماه نیاز داریم. این کارزار آغاز شد. ما خواهان پایان جنگ هستیم و به همین دلیل این کارزار را به راه انداختیم.

در همین راستا، کارزاری در ایتالیا با هدف پایان کمک تسلیحاتی به اوکراین در ۲۲ ماه آوریل راه اندازی شده است که در صورت ثبت ۵۰۰ هزار امضا، این طرح به همه پرسی گذاشته می‌شود.

شماری از افرادی که این طومار را امضا کرده اند، می‌گویند که ارسال تسلیحات به اوکراین درست نیست و سیاست خارجی ایتالیا در این رابطه درست عمل نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار