مامور ارسال پیام قوه قضاییه، جعلی از آب در آمد

رئیس دادگستری زرند گفت: پیامک مامور ارسال پیام قوه قضاییه که در فضای مجازی در قالب سامانه ثنا برای شهروندان زرندی ارسال شده، جعلی است.

ابوالفضل فرحبخش گفت: در روز‌های اخیر، پیامی جعلی با سرشماره‌های شخصی متفاوت؛ اما با یک محتوای مشترک شامل: «مامور ارسال پیام قوه قضاییه» شکواییه علیه شما با سرشماره عمومی adliran  و یا ارسال نرم افزار base. apk به صورت گسترده برای کاربران به ۲ صورت پیام کوتاه یا پیام در شبکه‌های اجتماعی ارسال شده که حاوی لینک و یا نرم افزار است.

او افزود: کلاهبرداران با طراحی این گونه پیام‌های دلهره آور، مردم را به باز کردن لینک جانمایی شده در پیام و یا دانلود بد افزار ترغیب کرده و  سپس به یک درگاه جعلی پرداخت برای مشاهده متن شکوائیه غیر واقعی هدایت می کنند و در ادامه علاوه بر سرقت اطلاعات کاربران، موجودی حساب آن‌ها را به سرقت می‌برند.    

رییس شورای پیشگیری از وقوع بزه زرند بیان داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند، هرگز پیامی از طرف قوه قضاییه با سرشماره شخصی و همراه با لینک و یا با عنوان مامور ارسال قوه قضاییه، ارسال نمی‌شود؛  بلکه هر گونه پیامک از طرف قوه قضاییه، تنها با سرشماره عمومی adliran بدون لینک و بدون بد افزار ارسال می‌شود.       

او تصریح کرد: شناسایی و دستگیری مجرم یا مجرمان سایبری تولید کننده پیامک «مامور ارسال پیام قوه قضاییه» شکواییه علیه شما با سرشماره adlran.asia در اولویت اقدام‌های پلیس قرار دارد.

رییس حوزه قضایی زرند افزود: همشهریان صرف دریافت پیامک، نگران نباشند و نیازی به مراجعه به پلیس یا مراجع قضایی  برای پیگیری نیست و توصیه می‌شود به متن پیامک توجهی نکرده و از بازکردن لینک جانمایی شده در آن و پرداخت هر گونه وجهی به طور جد اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار