کلاهبرداری سایبری با پیامک جعلی توقیف خودرو

رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: مجرمان سایبری در شگردی جدید با ارسال پیامک برای دارندگان خودروها، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های فیشینگ هدایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: مجرمان سایبری در شگردی جدید با ارسال پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه "حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شد"، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی با آدرس اینترنتی خاص شوند.

او افزود: این سایت مانند سامانه خدمات الکترونیک قضایی شبیه‌سازی‌شده است و ابتدا برای ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سپس از کاربران می‌خواهند فیلترشکن تجهیزات شخصی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کنند.

سرهنگ یادگار نژاد گفت: با ورود کاربران به این درگاه بانکی که درگاه فیشینگ است، اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت رفته و حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان کرمان تأکید کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به این دست پیامک‌ها توجهی نکنند؛ چرا که بسیاری از این پیامک‌ها از سوی مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه برای شهروندان ارسال می‌شود.

سرهنگ یادگار نژاد افزود: برای دسترسی به تمامی سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی دولتی که برای دسترسی، از کاربران فعال سازی فیلترشکن را می‌خواهند، جعلی هستند و از سوی مجرمان سایبری طراحی شده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.