آگهی حمل اسباب و اثاثیه کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی و دستگیری فردی که با ترفند درج آگهی حمل اسباب و اثاثیه از مردم کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

 سرهنگ محمد رضا رضایی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری ۶۰ میلیون ریالی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی که قصد جابجایی اثاثیه خود به استان کرمان را داشته در سایت دیوار با تبلیغی مبنی بر حمل اسباب و اثاثیه با تخفیف ویژه مواجه شده که برای این منظور با فرد آگهی دهنده تماس و توافق می‌شود که مبلغ ۶۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت توسط شاکی پرداخت شود، که پس از واریز پول، متهم به تماس‌های مال باخته جوابگو نبوده است.

سرهنگ رضایی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم را که فردی ۳۰ ساله و ساکن کرمان بود شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل، تحویل مقام قضائی شد.

‏او به شهروندان تاکید کرد: به منظور اطمینان بیشتر در هنگام استفاده از خدمات حمل بار و اسباب و اثاثیه، از باربری‌های مجاز در سطح شهراستفاده کنند و از اعتماد به تبلیغات فضای مجازی و پرداخت مبلغ پیش پرداخت جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: وب سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت  و در صورت نیاز نیز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار