روند ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف سرعت می گیرد

با تشکیل قرارگاه نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف شاهد تسریع روند و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

از روز گذشته با توجه به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان  دستوراتی در خصوص  تسریع در روند ساخت مسکن ارائه شده است،  یکی از این دستورات در خصوص تخصیص زمین به متقاضیان است به طوری که رئیسی  رئیس جمهور  در ابتدای ورود خود به این استان در بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن  اعلام کرد:  امکان اختصاص دادن اراضی برای کسانی که فاقد مسکن و واجد شرایط هستند، وجود دارد.

او ادامه داد: دولت برای عمل به وعده خود در ساخت مسکن‌ پایبند و مصمم است تا مردم‌ بتوانند مسکن را به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در اختیار داشته باشند.دولت به قول خود در جهت ساخت مسکن پایبند خواهد بود.

گفتنی است با توجه به روند کند پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دستور راه اندازی قرارگاه مسکن را داده است که در همین رابطه ارسلان مالکی  سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری قرارگاه مرکزی مسکن به دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی و رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان خبر داد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن  گفت: پس از دستور شب گذشته وزیر راه و شهرسازی درخصوص تسریع روند احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن، قرارگاه مرکزی مسکن صبح امروز تشکیل جلسه داد که در آن مسائل و مشکلات پروژه‌ها یک به یک بررسی و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

او با بیان اینکه از شروع به کار دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حاکمیتی تبدیل شده است، افزود: تلاش همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی تسریع حل عقب‌ماندگی کشور در حوزه مسکن است.

مالکی ادامه داد: به زودی عملیات اجرایی بیش از ۳ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای ایثارگران و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای پرسنل نیروهای مسلح در اراضی شهری استان خوزستان و از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز خواهد شد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در ۲۳ شهر در استان خوزستان آغاز شده است اعلام کرد: تنها در شهر اهواز هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی آماده شروع عملیات اجرایی است‌.

گفتنی است  عملیات احداث و آماده سازی بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بیش از ۲۰ شهر استان خوزستان  آغاز شده و از  مجموع ۱۵ هزار واحد نزدیک به ۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر ساخته خواهد شد.

 روند تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام بزرگی بوده که با همیت تمامی همکاران ما در استان‌های کشور انجام شده است. همچنین  روز گذشته هم برای اولین بار اراضی مسکونی به ۳خانواده دارای ۴ قلو  در استان خوزستان تخصیص یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام. حدود دو سالی میشه که بهبهان رو میگن اخره تو کشور و وضعیت مسکن در این شهر واقعا داره به ناکجا اباد میره و هیچچچچج تغییری بعد از دو سال ایجاد نشده. مشخصه گوش هیچ مسئولی بدهکار نیست و دردسری ندارن تو این قضیه. زمین بدید متقاضی تو این شهر خودش بسازه که از مسئولینش ابی گرم نمیشه
آخرین اخبار