پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان به فعالیتش ادامه می دهد

رئیس پارک دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان گفت: این پارک به عنوان پارک دانشگاهی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

فرشید کی نیا رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی و صنعتی پیشرفته (هایتک)گفت: بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به امضای معاونت آموزشی رسیده است، پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان که قبلاً با عنوان پارک استان کرمان خدمت می‌کرد، از این پس با ماموریت پارک دانشگاهی به فعالیت خود در این استان پهناور ادامه خواهد داد.

او افزود: بر اساس همین مصوبه، مجوز پارک علم و فناوری استان کرمان نیز صادر شد که از سال ۱۴۰۲ در استان کرمان دو پارک علم و فناوری یکی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان که در زمره شش دانشگاه برتر صنعتی کشور محسوب می‌شود فعالیت خواهد کرد و دیگری پارک علم و فناوری استان است که تحت مدیریت استانداری کرمان خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با بیان سابقه بیش از بیست سال فعالیت این پارک در سطح استان کرمان اظهار داشت: کادر مجرب کارشناسی و اداری این پارک یکی از باسابقه‌ترین کادر‌های اداری در کشور است که منشا خدمات بسیار زیادی در سطح استان کرمان از جمله راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان، راه اندازی ۱۸مرکز رشد شهرستانی، راه اندازی شهرک علمی و فناوری و پنج پردیس فناوری را در کارنامه دارد و به این خدمات با کیفیت بهتر ادامه می‌دهد.

کی نیا با بیان اینکه هیچ گونه تداخلی در راستای فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان و پارک دانشگاه نخواهد بود، تصریح کرد: این اتفاق مثبتی است که از این پس اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان با دو پارک علم و فناوری قدرتمندتر و حوزه اقتصاد دانش بنیان در سال افزایش تولید شتاب بیشتری می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری هایتک پیرامون زیر ساخت‌ها و خدمات این پارک به فناوران استان گفت: راه اندازی شهرک‌های علمی و فناوری، کارخانه‌های نو آوری از اصلی‌ترین ارکان اکوسیستم دانش بنیان در دنیاست که این دو مجموعه در پارک علم و فناوری هایتک با قرار گفتن در بیست کیلومتری جاده کرمان ماهان (هفت باغ) از نظر موقعیت جغرافیایی در یکی از زیبا‌ترین مکان‌های استان جانمایی شده است.

 کی نیا  افزود: دانشگاه تحصیلات تکمیلی و صنعتی پیشرفته کرمان به عنوان سازمان موسس پارک هایتک با اختصاص دادن ۴۰۰ هکتار از اراضی تحت تملک خود به آن، یکی از مهمترین شهرک‌های علمی و فناوری کشور را در فاز اول این اراضی راه اندازی کرده است و هیچ گونه خللی در روند خدمت رسانی به نخبگان و کارآفرینان استان وارد نخواهد شد.

او با برشمردن خدمات زیر ساختی در این شهرک از جمله آب، برق، گاز و ... گفت: در حال حاضر ۵۰ هکتار از اراضی این شهرک به قریب ۳۰ شرکت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان واگذار شده که کارگاه ‌های تولیدی ۱۷ شرکت به مرحله تولید رسیده است و دانشگاه به توسعه این شهرک با افتتاح حدود ۷۰۰۰متر مربع ساختمان کارخانه نوآوری، فضای اشتراکی، (اداری، کارگاهی و ازمایشگاهی) ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار