کتابخانه عمومی «ثامن‌الحجج» (ع) در شهر نرجه افتتاح شد

سی‌ونهمین کتابخانه عمومی استان قزوین به نام «ثامن‌الحجج» (ع) در شهر نرجه به بهره برداری رسید.

با حضور فرماندار تاکستان و جمعی از مسئولان استانی، سی‌ونهمین کتابخانه عمومی استان قزوین به نام «ثامن‌الحجج» (ع) در شهر نرجه شهرستان تاکستان پس از ۱۸سال به بهره برداری رسید.

فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در حاشیه این مراسم با اشاره به راه‌اندازی این کتابخانه پس از ۱۸سال گفت: در سال۱۳۸۴ زمینی به مساحت ۶۰۰مترمربع توسط اهالی نرجه برای ساخت کتابخانه در نظر گرفته شد، ولی به دلایلی به مدت ۱۰سال پروژه متوقف شده و پیشرفت فیزیکی نداشت و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین سال۱۳۹۴ در خصوص اجرای وظایف ذاتی خود و به منظور توزیع عادلانه خدمات فرهنگی این زمین را از شهرداری نرجه تحویل گرفته و اقدام به ساخت و تکمیل کتابخانه کرد.

او افزود: کتابخانه توسط مجری پروژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و از محل اعتبارات تملک دارایی استانی و اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان قزوین در سال۱۴۰۱؛ با ۲۲۰متر مربع متراژ در یک‌ونیم طبقه ساخته و به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تحویل داده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: در طبقه همکف بخش‌های مخزن، کودک، نوجوان و نشریات قرار گرفته شده و سالن مطالعه نیز در طبقه نخست واقع شده است.

گفتنی است برای نخستین‌بار در سطح کتابخانه‌های استان قزوین، بنیاد علمی-آموزشی قلم‌چی در عملی خیرخواهانه اقدام به تجهیز بخشی از فضا‌های کتابخانه کرد.

شهر نرجه در بخش مرکزی تاکستان واقع شده و بیش از ۷هزار نفر جمعیت دارد و تاکنون فاقد فضا‌های مطالعاتی و کتابخانه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.