کشف و ضبط ۱۷۴ کیلو گوشت فاسد از تالار‌های پذیرایی سیرجان

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: ۱۷۴ کیلو گرم گوشت فاسد از تالار‌های پذیرایی سیرجان کشف وضبط شد.

مجتبی قدیمی گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه به منظور نظارت دقیق بر نحوه فعالیت تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها، گشت امنیت غذایی و بهداشتی کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی سیرجان ضمن بازدید از تالار‌های پذیرایی و رستوران‌های سطح شهر، ۳ واحد صنفی جریمه شدند و به تعدادی از واحد‌های صنفی تذکر داده شد. 

او در حاشیه بازدید کمیته صیانت از حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان افزود: دراین بازدید که با حضور آقای کرمی زاده دادیار شعبه اول دادسرا انجام شد، از سردخانه‌های ۲ تالار پذیرایی و یک واحد رستوران میزان جمعاً ۱۷۴ کیلوگرم گوشت فاسد و تاریخ گذشته شامل ۷۲ کیلو فیله مرغ، ۳۸ کیلوگرم گوشت شیشلیک شده و مقدار بیش از ۵۶ کیلوگرم کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ گذشته و ۸ کیلوگرم گوشت مرغ گرم فاسد کشف و ضبط و پس از طی مراحل قانونی توسط شبکه دامپزشکی معدوم شد.

او تصریح کرد: یک باب رستوران بین راهی نیز در جاده تهران به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی تعهد پلمپ دریافت کرد و به یک واحد صنفی نیز به علت کشف حجاب اخطار داده شد.

قدیمی گفت: با توجه به راه اندازی کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی، این کمیته با محوریت دادسرا و با حضور نماینده اینجانب و یا یکی از قضات دادسرا و نمایندگانی از بسیج و اتاق اصناف، مرکز بهداشت، شبکه دامپزشکی، اداره استاندارد، پلیس اماکن و سایر ادارات مرتبط راه اندازی شده است.

او بیان کرد: بازدید و بازرسی‌های سرزده روزانه از واحد‌های صنفی ادامه دارد لذا همواره بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات از اقداماتی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد حرکت کرده و در این مسیر خسته نخواهیم شد و تاکید می‌شود بازرسی‌های محسوس و نامحسوس ما بصورت روزانه انجام خواهد شد.

 او اظهار کرد: چنانچه در مرتبه‌های بعدی شاهد تخلفات از واحد‌های صنفی که قبلا نسبت به آن‌ها اعمال قانون شده است باشیم قطعا از طریق مراجع ذی صلاح نسبت به اعمال قانون و ابطال پروانه کسب آن‌ها طبق ضوابط قانون نظام صنفی اقدام خواهیم کرد.

برچسب ها: نظام صنفی ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار