منطقه آموزشی تبادکان مشهد به ۲۰۰ کلاس جدید نیاز دارد

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: باید تا ابتدای مهر حداقل ۲۰۰ کلاس آماده کنیم و اگرنه مجبور به استفاده از کلاس‌های کانسکی می‌شویم و یا مدارس دو شیفت را به سه شیفت برسانیم.

محمدحسین عبداللهی مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت:همزمان با هفته بزرگداشت معلم دبیرستان ۱۲ کلاس نیره سادات کاظم زاده در شهر مهرگان افتتاح شد؛ هزینه ساخت این مدرسه که درزمینی به مساحت ۴ هزار متر با دو هزار زیر بنا ساخته شده ۲۰ میلیارد تومان شده است.

او افزود:زمین این مدرسه را مسکن شهر سازی تامین کرد و ۲۰ درصد هزینه ساخت را دولت تامین کرده و ۸۰ درصد هزینه ساخت این مدرسه توسط خانواده پورفخاریان به یاد و نام مادرشان اهدا شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اینکه منطقه آموزش و پرورش تبادکان به عنوان بزرگترین منطقه آموزش پرورش کشور در حاشیه شهر مشهد قرار دارد و بیشتر حاشیه شهر مشهد مربوط به این منطقه است و جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار دانش آموز در این منطقه مشغول به تحصیل هستند و هرساله شاهد سیل مهاجرت به منطقه هستیم.

عبداللهی با بیان اینکه ۳۳ درصد از اتباع استان در این منطقه زندگی می‌کنند عنوان کرد: منطقه تبادکان ۱۱ درصد جمعیت دانش آموزی استان را دارد با توجه این جمعیت گسترده و با وجود اینکه کار‌های بزرگی در این منطقه شده است در حال حاضر کمترین سرانه فضای آموزشی و ورزشی کشور را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار