۱۵ هزار قلم کالا در بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال‌احمر قم موجود است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با اشاره به تشکیل بانک تجهیزات پزشکی امانی در جمعیت هلال‌احمر قم، گفت: این بانک دارای ۱۵ هزار قلم کالای امانی است که ۹۹ درصد آن توسط خیران تامین شده‌است.

محمدرضا بهرامی روز چهارشنبه به مناسبت هفته هلال احمر گفت: از این تعداد، یک هزار و ۶۰۰ قلم کپسول اکسیژن است که توسط خیران تامین تامین شد و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم، سال گذشته، ۱۲ هزار و ۴۲۰ نفر از بانک تجهیزات پزشکی، کالای امانی دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم بیان کرد: با توجه به همه‌گیری کرونا در سه سال گذشته، دوران سختی برای اعضای امدادگر هلال‌احمر بود؛ با این وجود معاونت امور داوزات پزشکیطلبان جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌های خوبی در راستای حمایت از اقشار بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر داشت.

بهرامی افزود: سال گذشته چهار هزار و ۶۰۲ پرونده جدید تشکیل شد و افراد واجد شرایط که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبودند و توانایی مدیریت معیشت و درمان نداشتند، مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با اشاره به این‌که سال گذشته هشت میلیارد تومان در بخش درمان، معیشت و تامین دارو به این افراد کمک مالی شد، اضافه کرد: مجموعه درمان جمعیت هلال‌احمر شامل بخش‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و داروخانه در اختیار این افراد بود.

او گفت: امسال نیز سبد‌های ماه رمضان مانند هر ساله با کمک خیران تامین شد و در این راستا، ۱۹ هزار و ۷۷۷ نفر که مستحق بودند، از سبد‌های معیشتی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با اشاره به تشکیل ۱۰۲ خانه هلال در قم، افزود: خانه هلال همان جمعیت هلال‌احمر کوچک است که شامل ۵۷ مورد در شهر، مساجد، ادارات مختلف و ۴۵ مورد در روستا هستند که در حوادث کمک‌رسانی می‌کنند.

از ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه هفته هلال احمر نام‌گذاری شده است؛ شعار امسال این هفته «هلال نشان امید» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار