امام جمعه شاهرود:

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نشانه اقتدار جبهه مقاومت است

حجت‌الاسلام عباس امینی گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در کنار کج فهمی‌هایی که در دوران گذشته از ناحیه برخی سران عرب بود، نشانه اقتدار جبهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به جنایت‌های اخیر رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و ترور رهبران جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: دنیای غرب به قدری بی‌منطق است که وقتی بمباران مردم و ترور رهبران جبهه مقاومت را می‌بیند، سکوت می‌کند و به محض اینکه موشکی به تل آویو، فرودگاه و مکان‌هایی در سرزمین‌های اشغالی به زمین می‌خورد فوری تقاضای آتش بس دارد.

وی با بیان اینکه این رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی در دوران افول به سر می‌برد، ابراز کرد: به زودی مردم مظلوم فلسطین در غزه، کرانه باختری و مسلمانان جهان از شر این جنایتکاران رهایی پیدا خواهند کرد.

امام جمعه شاهرود به انتخابات کشور ترکیه در روز یکشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: این انتخابات در روابط کشور‌های منطقه و مسلمانان بسیار تاثیر گذار خواهد بود، امیدواریم برای ملت ترکیه و مسلمانان مبارک باشد و سرنوشت خوبی برای مردم مسلمان ترکیه رقم زده شود.

حجت‌الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی (۲۵ اردیبهشت) افزود: بزرگداشت این حکیم فرزانه روز پاسداری از زبان و ادبیات فارسی نامگذاری شده است.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه باید همگان به زبان مادری فارسی تعصب داشته باشیم، ابراز کرد: این تعصب باید از مهد‌های کودک، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها آغاز و به اداره‌ها ختم شود.

وی با اشاره به اینکه نام برخی اداره‌ها و مدرسه‌ها با زبان لاتین به سردر آن‌ها نوشته شده است، اظهار کرد: نوشتن نام، چاپ بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی به زبان لاتین، نوشتن تابلوی نام شهر و روستا به زبان انگلیسی نوعی حقارت و جزو تهاجم‌های فرهنگ غرب محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار