ارسال ۱۱۰۰ اثر به بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی، دیشب با معرفی برگزیدگان در کرمان به کار خود پایان داد.

در آغاز آیین اختتامیه  جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی در کرمان، خادمان روضه منور رضوی با حمل پرچم متبرک گنبد حضرت رضا (ع) فضا را به عطر امام مهربانی‌ها(ع) معطر کردند.

مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در این مراسم  گفت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی نظام، تبیین جریان مجاهدت مجاهدان از صدر اسلام تاکنون است که به محکم شدن اراده مردم در هماوردی تمدن انقلاب با جبهه کفر بیانجامد.

او  با بیان اینکه باید در شرایط کنونی به جریان تبیین به صورت جدی پرداخته شد، افزود: بنیاد امام رضا (ع) در ماموریت جهاد تببین، گسترش و تحکیم نظام امامت و ولایت را با محوریت امام هشتم (ع)  تعریف کرده است.

سعیدی زاده تصریح کرد: حضرت ثامن الحجج (ع)  با ۲۰ سال امامت، زوایای مختلفی برای تبیین دارند؛  اما متاسفانه تنها ۵ سال آن تبیین شده است که کامل هم نیست.

او  با بیان اینکه به سیره سیاسی، مبارزاتی، علمی و تربیتی امام رضا (ع) کمتر پرداخته شده است و جریان شعر و ادب می‌تواند در تبیین ابعاد وجودی این شخصیت برجسته جهان اسلام به شدت پرفروغ باشد،  تصریح کرد: در این عرصه، دفتر شعر و ادبیات رضوی را در بنیاد  بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) پایه گذاری کردیم تا در زمینه شعر کودک و نوجوان، تولید رمان، شعر عربی و ... فعالیت کند و برای ادامه این جریان به تلاش همه شعرا، ادبا و جریان‌های شعری کشور نیاز داریم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه ۱۶ جشنواره در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: شهر کرمان و جشنواره شعر رضوی بیش از ۲۸ سال است که جریان شعر را در کشور راهبری می‌کند.

 محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی گفت: هزار و ۱۰۰ اثر به بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی ارسال شد که امشب از ۱۲ برگزیده تقدیر می‌شود.

او  افزود: تمام توان خود را به کار گرفتیم تا با همکاری دستگاه‌های مختلف این جشنواره را به خوبی برگزار کنیم و جشنواره پس از ۲۸ دوره برگزاری رویش‌های فراوانی داشته است.

برنامه شعرخوانی چند نفر از شاعران برگزیده جشنواره از جذاب‌ترین قسمت‌های آیین اختتامیه بود که بار‌ها با تشویق حاضران قطع شد و ادامه یافت.

براساس بیانیه هیئت داوران این جشنواره، قاسم بای از استان گلستان، طاهره سادات ملکی از قم، زهره رسولی، الهه بیات مختاری و رضا رحیمی از خراسان رضوی و روزا رودینی از کرمان شایسته تقدیر شدند.

همچنین آرش پورعلیزاده از گیلان، ایوب پرندآور از فارس، علیرضا دهرویه از مازندران، معصومه سادات شاکری از خراسان رضوی، عباس همتی از قزوین و محسن کاویانی از قم در بخش حاج قاسم خادم الرضا (ع) برگزیده جشنواره بیست و هشتم شعر رضوی معرفی شدند.

 در پایان این آیین از برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

جشنواره شعر رضوی از سال ۷۲ در کرمان آغاز به کار کرد و یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های شعر کشور محسوب می‌شود.

بیست و هشتمین جشنواره ملی شعر رضوی روز جمعه ۲۲ اردیبهشت از محل گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد. برگزاری محفل شعر خوانی عمومی و نشست تخصصی آسیب شناسی شعر رضوی در شهر کرمان و اجرای شاعران برگزیده در رفسنجان از جمله برنامه‌های امسال جشنواره بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار