پایان دوره آموزشی آتش نشانان داوطلب در زرند

نخستین دوره آموزشی آتش نشانان داوطلبِ شهرستان زرند در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید

مرتضی بخشی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند گفت: این دوره آموزشی که در واقع نخستین دوره آموزش مقدماتی برای آتش‎نشان‎های داوطلب در سال ۱۴۰۲ است به مدت ۷ روز در ایستگاه شماره یک سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد.

او با اعلام اینکه هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی آشنایی و آمادگی شهروندان در هنگام بروز حوادث و مقابله با آن درهر شرایطی است، افزود: این دوره‌های آموزشی در دو بخش بانوان و آقایان انجام می شود.

بخشی با اعلام این موضوع که رخ دادن یک حادثه آتش سوزی یکی از محتمل‌ترین حوادث در سطح شهر‌ها و جوامع امروزی است، تصریح کرد: اگر شهروندی روش‌های پیشگیرانه مناسب برای مقابله با بحران و خاموش کردن آتش را فرا نگرفته باشد، مطمئناً باید، هزینه‌های مالی فراوانی را به جان بخرد.

او استفاده از نیرو‌های داوطلب در زمان‌های بحرانی و حریق‌های بزرگ را پشتوانه مناسبی برای آتش نشانان دانست و بیان کرد: در این دوره بیش از ۳۰ نفر از آقایان مقدمات آموزش‌های اولیه آتش نشانی را فراگرفته و از تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه دوره آموزشی بانوان آغاز خواهد شد.

بخشی افزود: شهروندان علاقه مند می‌توانند برای شرکت در این کلاس‌ها همه روزه ضمن تماس با شماره ۳۳۴۳۸۱۶۴ این سازمان ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار