رئیس‌جمهور برزیل دلیل ملاقات نکردن با زلنسکی را تشریح کرد

رئیس‌جمهور برزیل که درحاشیه نشست گروه 7 با همتای اوکراینی خود دیدار نکرده بود، دلیل این امر را تاخیر زلنسکی عنوان کرد.

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل، گفته است که «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی‌اش، در نشست دوجانبه برنامه‌ریزی‌شده در جریان نشست سران گروه ۷ در هیروشیما، ژاپن حاضر نشده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از لولا نوشت: «من قرار بود ساعت ۳:۱۵ با زلنسکی در این اتاق مذاکره دوجانبه داشته باشم، ما اینجا منتظر ماندیم، اما متوجه شدیم که او تاخیر دارد. او حضور نداشت، چون ملاقات‌های دیگری داشت که باید در آن‌ها حاضر می‌شد.»

خبرگزاری فرانسه هم در این باره نوشت که لولا از برگزار نشدن این نشست «بسیار ناراحت شده است». البته گفته می‌شود ملاقات حضوری دوجانبه با زلنسکی در برنامه‌ای که دفتر لولا پیش از سفر او به هیروشیمای ژاپن منتشر کرد قید نشده بود، اما نشریه بلومبرگ در گزارشی نوشت که مقام‌های برزیلی در تلاشد تا ملاقاتی میان لولا و زلنسکی ترتیب دهند.

زلنسکی هم به خبرنگاران گفت که «همه برنامه‌های خود را دارند، بنابراین ما نتوانستیم با رئیس‌جمهور برزیل ملاقات کنیم». این دو مقام پیش‌تر در ماه مارس تلفنی صحبت کردند.

لولا عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرده است، اما از پیوستن به تحریم‌های غرب علیه مسکو خودداری کرده و همچنین تسلیحاتی به کی‌یف نفرستاده است. رئیس‌جمهور برزیل تاکید دارد که مناقشه میان اوکراین و روسیه باید با مذاکره حل شود و «راه‌حلی که مبتنی بر مذاکره نباشد دوام نمی‌آورد. ما باید برای ایجاد فضای مذاکره تلاش کنیم.»

ولودیمیر زلنسکی روز شنبه هفته جاری با پرواز هواپیمایی فرانسوی به هیروشیما در ژاپن رفت تا در نشست گروه ۷ شرکت کند و در همین حال «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران بین‌المللی از روسیه خواستند تا حملات خود به اوکراین را متوقف کند و تحریم‌های جدیدی علیه مسکو در نظر گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
آخه زلنسکی آدمه که با هاش ملاقات کنی حیف تو نیست اقای لولا داسیلوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
هیشکی نباید با این عامل آمریکا ملاقات کنه
آخرین اخبار