پکن: گروه ۷ با تهدید خواندن چین نمی‌تواند جهان را فریب دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین به بیانیه جی۷ درباره تهدید خواندن پکن واکنش نشان داد.

هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: کشور‌های گروه ۷ با تهدید خواندن چین و نقض قوانین بین‌المللی نمی‌توانند بقیه جهان را فریب دهند.

به گزارش اسپوتنیک، او در توییتر خود نوشت: "برخی از اعضای G۷ چین را "بزرگترین تهدید برای امنیت و رفاه جهانی" نامیدند. جدی می‌گوییم؟

این دیپلمات همچنین خاطرنشان کرد که چین "موتور شماره ۱ اقتصاد جهانی" است و بیش از مجموع کشور‌های گروه ۷ به رشد اقتصادی جهان کمک می‌کند و شریک تجاری اصلی بیش از ۱۴۰ کشور و همچنین دومین حامی بزرگ سازمان ملل است. 

او افزود: "اگر چین یک تهدید است، پس برخی از اعضای G۷ که به جنگ با کشور‌های مستقل، سرنگونی دولت‌های خارجی قانونی، خروج از معاهدات چندجانبه و وادار کردن سایر کشور‌ها به قطع زنجیره تامین می‌روند، چه هستند؟ "

این سخنگو همچنین نموداری را منتشر کرد که تعدادی از معاهدات و سازمان‌های بین المللی که آمریکا اخیراً از آن‌ها خارج شده است را نشان می‌دهد. این‌ها شامل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، موافقتنامه پاریس و معاهده نیرو‌های هسته‌ای میان برد است.

علاوه بر این، هوآ گفت که ۲۰۱ درگیری از ۲۴۸ درگیری مسلحانه که بین سال‌های ۱۹۴۵ و ۲۰۰۱ رخ داده، توسط واشنگتن آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
به جز آمریکا بقیه ابرقدرت ها رو میشه کنترل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
سخنگوی وزارت خارجه چین به بیانیه جی۷ درباره تهدید خواندن پکن واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین، مجموع کشور‌های گروه ۷ کبک هایی هستند که سرشان را زیر برف پنهان کرده اند و فکر میکنند که دیگران آنها را نمی بینند.(ظرب المثل)
ما تا حالا ندیدیم چین شروع کننده جنگ و نزاعی در جهان باشد ولی کشور‌های گروه 7 واه واه واه خدا جواب اعمال پلیدشان را بدهد ...
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۴:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
واقعا این گروه هفت چقدر پرو تشریف دارند خودشون اصلی ترین ناقضان حقوق بشرند بعد کشور چین که نصف اقتصاد جهان را بر عهده داره را بزرگترین تهدید و امنیت بر می‌شمردند.
آخرین اخبار