پیشرفت طرح‌های آبرسانی به روستاهای محروم به ۴۰ درصد رسید

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی گفت: پیشرفت طرح‌های آبرسانی به روستاهای محروم خراسان رضوی به ۴۰ درصد رسید.

مهدی جهان طلب معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی با اشاره به شروع طرح آبرسانی به ۱۲۱ روستای محروم استان در قالب جهاد آبرسانی توسط قرارگاه نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح در استان به ۴۰ درصد رسیده است.

او افزود: این طرح که ۱۰۶ هزار نفر را تأمین آب می‌کند تا کنون در ۱۵ روستا با جمعیت ۲۳ هزار نفر اجرا شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی از محل اعتبارات مجتمع‌های ملی و تملک دارایی استان هم ۳۰ روستا با ۳۷ هزار نفر جمعیت از آب شرب برخوردار شده اند که مجموع اعتبار این دو بخش دو هزار و۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

جهان طلب با اشاره به طرح‌های مهم آب رسانی در دست اقدام در حوزه شهری در خراسان رضوی بیان کرد: آبرسانی به شهر تربت حیدریه با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار شامل ۱۳ کیلومتر خط انتقال و تجهیز چهار حلقه چاه عملیاتی شده است که بخشی از کمبود آب موجود به میزان ۱۲۰ لیتر بر ثانیه را جبران می‌کند.

او همچنین آبرسانی به فریمان که فاز نخست آن با ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است را یادآورشد و تصریح کرد: این طرح شامل حفر پنج حلقه چاه، اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و ساخت مخزن و ایستگاه پمپاژ است و ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار