نبود سالن استاندارد و اختصاصی چالش هندبالیست‌های قمی

رئیس هیات هندبال استان قم گفت: امروز نبود سالن استاندارد و اختصاصی در شهر قم برای رشته هندبال چالش قابل توجهی برای ورزشکاران این رشته است.

علی ساده، رئیس هیئت هندبال استان قم گفت: ورزش هندبال قم دارای ظرفیت خوبی می‌باشد که حضور پررنگ هندبالیست‌های قمی در تیم ملی و کسب افتخارات گوناگون گواه این مهم می‌باشد.

ساده ادامه داد: هندبال قم امروز با مشکل نبود سالن اختصاصی و استاندارد دست و پنجه نرم می‌کند و این مشکل باعث شده است تا ورزشکاران ما نتوانند در فضای استاندارد و مناسب تمرین کنند و این در حالی است که ما هم اکنون دارای ۱۴ ملی پوش و ۴ لژیونر می‌باشیم.

رئیس هیئت هندبال در ادامه مشکلاتی که نبود سالن برای این هیأت و ورزشکارانش ایجاد کرده است گفت: از دیگر مشکلات نبود سالن اختصاصی برای هندبال ایجاد مانع برای بحث استعدادیابی است. ما در حوزه استعدادیابی در تلاشیم در مسابقات مدارس و سایر رویداد‌های آموزش و پرورش جذب استعداد کنیم، اما به علت نبود سالن در اختیار می‌بایست گاهی با تعطیل کردن سانس ویژه ورزشکارانمان که ملی پوش هم هستند به استعدادیابی بپردازیم و این در حالی است که برخی هیئت‌های ورزشی علی رغم توجهات و دارا بودن سالن و بعضاً خانه تخصصی پویایی و فعالیت هیأت هندبال را ندارند

علی ساده در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۴ ملی پوش و ۴ لژیونر در ورزش هندبال قم گفت: از جمله افتخارات اعزام‌های برون مرزی و کشوری ما می‌توان خانم‌ها احمدی نیا، قهرمان آسیا، نسترن فراهانی، زهرا فتوتی و هانیه قره گوزلو را برشمرد که در تیم ملی نیز حضور داشتند و آقایان نیما باقری و محمدرضا غلامی نیز امسال به اردوی تیم ملی نوجوانان اعزام شده اند که هم اکنون در حال آماده سازی برای اعزام به مسابقات کرواسی هستند.

او ادامه داد: در حوزه آموزشی در تلاشیم پس از برگزاری دوره پیش داوری با حضور ۲۵ نفر خانم و آقا دوره داوری و مربی گری درجه سه را نیز در سال جاری برگزار کنیم.

 ساده به برنامه‌های این هیئت در حوزه استعدادیابی اشاره کرد و گفت: امسال در تلاشیم تا با استعدادیابی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از طریق مدارس هندبال، کمبود ورزشکار رشته هندبال را بهبود ببخشیم و در این راه به همکاری ارگان‌هایی مانند آموزش و پرورش استان و شهرداری نیازمندیم.

 رئیس هیات هندبال استان قم بیان کرد: در جهت رشد ورزش هندبال صدور مجوز تأسیس ۴ مدرسه هندبال برای اولین بار در قم را داشته ایم که از این آمار مدارس ملی پوشان و هندبال قم برای آقایان و مدارس هدف پویان جوان و سه گام در سکو مختص بانوان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.