رئیس پلیس فتا استان سمنان:

مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی باشید

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به در پیش بودن فصل امتحانات و کلاهبرداری‌ها در این مواقع ، در خصوص کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ محمد رضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به در پیش بودن فصل امتحانات و کلاهبرداری‌ها در این مواقع اظهار کرد: برخی افراد سودجو با ترفند‌هایی مانند فروش سوالات امتحان نهایی و ... نسبت به کلاهبرداری از دانش آموزان و خانواده هایشان اقدام می‌کنند.

وی افزود: افراد سودجو با طرح قیمت‌های بسیار ارزان برای فروش سوالات اقدام به هدایت کاربران به صفحات جعلی کرده و از این طریق حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند. همچنین ممکن است در مواردی سوالات تقلبی را به دانش آموزان فروخته و این افراد با این تصور که سوالات را دریافت کرده اند، از مطالعه دروس خود خودداری کرده و در امتحانات دچار مشکل شوند.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: در مواردی هم این احتمال وجود دارد که افراد سودجو اقدام به انتشار فایل‌هایی در فضای مجازی کرده و ادعا می‌کنند که حاوی سوالات امتحانی است، اما این فایل‌ها در واقع حاوی بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می‌برد.

این مقام انتظامی استان به دانش آموزان و خانواده‌های آنان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب چنین ادعا‌هایی را نخورند، چرا که به گفته مسئولان آموزش و پرورش سیستم نظارت و ضریب امنیت امتحانات نهایی در آموزش وپرورش بسیار قوی بوده و امکان لو رفتن سؤالات نهایی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شایعات انتشار این سئوالات، سال هاست که در فصل امتحانات مطرح می‌شود و اساسا آنچه با عنوان فروش سؤالات در فضای مجازی مطرح می‌شود با هدف اخاذی از شهروندان و یا هدایت آنان به سمت سایت‌های جعلی یا فیشینگ جهت سرقت اطلاعات آن‌ها، می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از عموم مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.