پاکستان خواستار مقابله جدی افغانستان با تحریک طالبان پاکستان شد

وزیر خارجه پاکستان گفت اگر تهدیدهای تروریستی گروه تحریک طالبان جدی گرفته نشود پیامدهای فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان با اشاره به تهدیدهای تروریستی تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان که مانع گسترش روابط پاکستان و افغانستان شده است گفت اسلام آباد امیدوار است طالبان افغانستان با توجه به اینکه دوام این اوضاع چالش‌های بیشتری به میان خواهد آورد برای این موضوع راه حلی پیدا کند.

بلاول بوتو در کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان گفت: «اگر تهدیدهای هراس‌افکنی که از آن کشور منشاء می‌گیرد توسط طالبان و جامعه جهانی جدی گرفته نشود، باید در انتظار وقوع یک فاجعه باشیم. ما دلایلی برای اثبات گفته هایمان به کشور همسایه داریم. بر اساس اطلاعات ۶۰۰ روز پیش از سقوط کابل، ۵ حادثه تروریستی در خاک پاکستان توسط گروه‌های تروریستی صورت گرفته است، اما ۶۰۰ روز پس از سقوط کابل حوادث تروریستی به ۵۰ حادثه افزایش یافته است. این موضوع نگرانی اصلی ماست.

این دیپلمات پاکستانی به تعامل اسلام‌آباد با طالبان تاکید کرد اما گفت نگرانی کشورهای همسایه از جمله پاکستان درباره ایجاد حکومت فراگیر طالبان، برگرداندن حقوق زنان و دختران و تهدید نبودن افغانستان برای کشورهای همسایه و جهان یکسان است.

باوجود این سخنگوی طالبان موضوع تحریک طالبان پاکستانی را مسئله داخلی پاکستان خوانده و افزود از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد. 

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت طالبان کنترل کامل بر وضعیت دارد و سایر کشورها از جمله پاکستان باید مسائل داخلی خود را به افغانستان نسبت ندهد و تلاش کنند تا مسائل داخلی خود را در داخل پاکستان حل کنند. مسئله تحریک طالبان پاکستان مسئله پاکستان است و خودشان باید این موضوع را در داخل کشورشان حل کند. افغانستان ثبات و امنیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
مادربزرگش اصفهانی است مادر بینظیر بوتو .اری تروریست وافکار افراطی سبب نابودی جوامع می شود این هم نتیجه درس خواندن های افراطی .در مدارس مذهبی .خدا مردم را از دست این تکفیری ها نجات دهد.