حماسه آزاد سازی خرمشهر یک واقعه تاریخی نبود بلکه یک معجزه بود

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداسپاه در مراسم گرامیداشت ۱۹۰ شهید آذربایجان شرقی که به مناسبت سالروز آزادسازی فتح خرمشهر برگزار شد گفت: آزادی خرمشهر حماسه بسیار ارزشمندی است که اتفاق افتاد و این واقعه در اصل یک حادثه تاریخی نبود بلکه یک معجزه بود.

سرداراوصانلو گفت:این معچزه زمانی اتفاق افتاد که دنیا فکر نمی‌کرد جمهوری اسلامی بلد باشد خرمشهر را آزاد کند، اما این اتفاق با سربلندی به ثمر نشست.

او ادامه داد: دشمن تا ۱۵ کیلومتری اهواز را تصرف کرده بود و در آنجا مستقر شده بود و فکر می‌کرد برای کل سقوط خرمشهر ۳ روز کافی است و فقط یک‌گردان برای تصرف خرمهشر گذاشته بود، ولی بر خلاف تصور دید که مردم نه تنها میدان را خالی نکردند بلکه مقاومت کردند.

او با اشاره به جزئیات عملیات الی بیت المقدس گفت: عملیات بیت المقدس بین خرمشهر، اهواز و بصره به صورت مثلث طراحی شده بود و داخل این مثلث، ۵۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشت و در حالی که کل شهر‌های اصلی رژیم صهیونیستی امروز، ۶۰۰۰ کیلومتر مربع است. رزمایش و آزادسازی عملیات بیت المقدس به اندازه خود اسرائیل بود.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) سپاه پاسداران تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد غیرت ما را بگیرد، چون درک کرده اند که ما با غیرت و با پرچم لا اله الا الله توانسته ایم خرمشهر را آزاد کنیم.

سرداراوصانلو  بیان داشت: اگر ما می‌خواهیم مشکلات اقتصادی، سیاسی و حوادث دیگر تمام شود باید همچنان خرمشهر‌ها را دنبال کنیم باید همچنان با غیرت به دشمن حمله کنیم.

سردار عباس قلی زاده فرمانده سپاه عاشورا هم در این مراسم گفت: به مردم ایران اسلامی افتخار میکنیم که ۴۵ سال در راستای صیانت از اسلام و انقلاب پایداری کرده باعث عزت ایران شده اند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هم با غیرت و دلاوری رزمندگان ارتش سپاه و نیروی انتظاکی که از همگی از بطن مردم بودند با فرماندهی حضرت امام و شجاعت مردم توانستیم جنگی را که مقابل اتحاد بی نظیر تمام ابر قدرت ها‌ی شرق و غرب بود با پیروزی به پایان برسانیم.

در این مراسم از سه کتاب صوتی با موضوع شهدای مدافع حرم توسط بسیج هنرمندان رونمایی و از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار