پیگیری برای الحاق ۲۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده شهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۱ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن برای الحاق به حریم شهرها در مرحله رسیدگی است.

 آقای ارسلان مالکی گفت: اکنون  حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف شناسایی شده و  بیش از ۲۱هزار هکتار از اراضی متعلق به این سازمان در مراحل مختلف رسیدگی برای الحاق به محدوده شهرها هستند.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، براساس قانون کارگروه‌های استانی باید ظرف ۲ ماه در این خصوص اعلام نظر نمایند و تسریع در این روند موجب پیشرفت تامین زمین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد.

او می گوید: یکی از مهم ترین برنامه ها برای اجرای هرچه زودتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنين اجرای شدن پروژه‌های  ویلایی سازی و یک طبقه سازی منوط به الحاق اراضی در شهرها و  تخصیص اراضی از سوی دستگاه های مختلف به این بخش است.

مالکی توضیح داد: روند الحاق اراضی به محدوده شهرها نیاز به همکاری بین بخشی دارد، اما اکنون یکی از موضوعات مهم در رفع مشکل تامین زمین، تعیین تکلیف این اراضی است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: در حال حاضر باید تمامی دستگاه ها برای اجرایی شدن هرچه بیشتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن  اراضی خود را در شهرهای مختلف به اين  حوزه اختصاص دهند که برای اجرای  هر چه سریعتر این بخش باید استانداران و سایر مدیران استانی برای تعیین تکلیف این زمین‌ها اقدامات لازم را انجام دهند .

او گفت: باید بدانیم که پیشبرد طرح عظیم نهضت ملی مسکن صرفا در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرداری و زیرمجموعه‌های آن نیست و تمامی ارکان دولت باید برای تحقق آن تلاش کنند.

گفتنی است براساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌های اجرایی باید اراضی مازاد خود را در اختیار این طرح قرار دهند که ضرورت همکاری بخشی از دستگاه‌ها همچنان وجود دارد، سازمان ملی زمین و مسکن متولی تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن است که بر این اساس قرارگاه تامین زمین در این سازمان به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت برای تحقق این امر است یکی از مهم ترین دستوراتی که در این حوزه داده شده اجرایی شدن پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی است که در این بخش برای اجرایی شدن آن باید اراضی به میزان کافی در شهرهای مخلتف وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار