تخصیص اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی برای مرمت پل زمانخان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت اضطراری پُل زمانخان اختصاص پیدا کرد.

علیرضا جیلان اظهار داشت: امکان افزایش این مبلغ اعتبار تا ۲۰ میلیارد ریال وجود دارد.

وی افزود: پُل‌هایی مانند زمانخان و هوره در گذشته مرمت و استحکام بخشی نشده‌اند و هم‌اکنون به‌علت سرمای شدید زمستان گذشته نیازمند مرمت اضطراری شده است که در همین راستا از اعتبارات ملی و استانی مبلغ‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

جیلان اضافه کرد: از توان، تخصص و مهارت فنی صاحب‌نظران و افراد مطلع ملی و استانی درخصوص چگونگی مرمت پُل زمانخان شهرستان سامان بهره‌گیری شد.

وی به آسیب‌های وارد شده به پُل تاریخی هوره شهرستان سامان در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: مقداری اعتبار برای مرمت این پُل در نظر گرفته شده است و فراخوان انجام آن تا دو هفته آینده اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.


بیشتر بخوانید


جیلان یادآور شد: از سرمایه‌گذاران واجد شرایط بخش خصوصی متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه مجتمع‌ها، باغ‌ها و تاسیسات گردشگری حمایت خواهد شد.

وی گفت: برای حمام ملارحیم شهرستان سامان اعتباراتی در نظر گرفته شده است و عملیات اجرایی مرمت آن به‌زودی آغاز می‌شود.

جیلان تصریح کرد: بنای آرامگاه دهقان سامانی در اختیار شهرداری سامان بوده است و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از متولی‌های اصلی آن به‌شمار می‌رود.

گفتنی است؛ پارسال پس از وقوع سیلاب در تابستان و بارش برف در زمستان، برخی از منابع محلی اعلام کردند که بخشی از دیواره پل تاریخی زمانخان در شهرستان سامان دچار آسیب‌دیدگی شده و نیازمند مرمت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار