اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در میاندوآب و سلماس

فرمانداران سلماس و میاندوآب از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در این دو شهرستان خبر دادند.

فرماندار سلماس در جلسه هماهنگی اجرایی کردن کالا برگ الکترونیکی گفت؛ مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است و مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را از لیست ۱۰ قلم کالای اساسی پرمصرف شامل شیر، پنیر سفید، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج و با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

کاظم غنی زاده گفت: سرپرستان خانوار از طریق اپلیکیشن "شما" می‌توانند ریز تراکنش‌های خرید خود را از طریق کالابرگ مشاهده کنند. همچنین فروشگاه‌ها می‌توانند برای پیوستن به طرح کالابرگ الکترونیکی نرم افزار شما (شبکه ملی اعتبار) را از طریق نرم‌افزار‌های بازار، مایکت یا سایت فارا به نشانی https://sfara.ir/ دانلود کرده و فروشگاه خود را در این طرح ثبت کنند تا فهرست فروشگاهی متقاضی در اختیار شرکت‌های پرداخت قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب هم در جلسه هماهنگی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در میاندوآب گفت : طرح کالابرگ الکترونیکی با آموزش مدیران فروشگاه‌های منتخب و نظارت کامل توسط دستگاه‌های متولی در این شهرستان اجرایی می‌شود.

محمدرضا رضایی  با تأکید بر اینکه توزیع اقلام نیز باید با حفظ کرامت مردم باشد، افزود: در تعیین فروشگاه‌های عرضه کالا در سطح شهر و روستاها اصل بر تمرکززدایی خواهد بود.

وی گفت: مدیران فروشگاه‌هایی که در سطح روستا، دهستان و مراکز شهری قابلیت خدمات‌رسانی در این حوزه را دارند می‌توانند با مراجعه به ادارات «صنعت، معدن و تجارت» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در برنامه کاربردی شما (شبکه ملی ارتباط) ثبت‌نام کرده و در لیست توزیع اقلام قرار گیرند.

طرح کالابرگ الکترونیکی که از ۱۵ اسفندماه با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرایی شده اکنون در بین مردم شناخته شده و جای خود را در میان اقشار متوسط و کم درآمد باز کرده است. بر همین اساس دولت در راستای توسعه این طرح مشوق‌های جدیدی پیش‌بینی کرده و با توجه به استقبال دهک‌های کم درآمد و متوسط در حال تهیه بسته جدید حمایتی در قالب طرح کالابرگ الکترونیک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.