مذاکرات بی‌نتیجه اروپا درباره تحریم‌های روسیه

مذاکرات اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های روسیه و خروج نام شرکت‌های این اتحادیه از فهرست «حامیان جنگ» اوکراین به نتیجه نرسیده است.

مذاکرات برسر یازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آتن و بوداپست که خواهان حذف شرکت‌هایشان از فهرست «حامیان جنگ» تهیه‌شده توسط کی‌یف هستند، متوقف شده است.

نشریه پولیتیکو به نقل از چندین منبع دیپلماتیک ناشناس گزارش داد که دو دور از مذاکرات در بروکسل این هفته بدون هیچ توافقی به پایان رسید.

مانع اصلی برسر مذاکرات درباره تحریم‌ها علیه روسیه، فهرست بدنام کی‌یف از «تحریم‌گرایان» و «حامیان بین‌المللی جنگ» است که در این فهرست نام بسیاری از شرکت‌های اروپایی صرفاً به این دلیل که از قطع همه روابط تجاری با روسیه خودداری کردند، دیده می‌شود.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از داده‌های کمیسیون اروپا گزارش داد که ارزش کل دارایی‌های خصوصی مسدود شده روس‌ها به بیش از ۲۵ میلیارد دلار رسیده است. ژاپن نیز با هماهنگی سایر اعضای گروه هفت، دارایی‌های ۷۸ گروه و ۱۷ فرد روس از جمله افسران ارتش را مسدود کرده و صادرات به ۸۰ نهاد روسی مانند آزمایشگاه‌های تحقیقاتی وابسته به ارتش را ممنوع خواهد کرد.

نشریه آمریکایی پولیتیکو پیش‌تر نیز در گزارشی اعلام کرده است که دولت آمریکا تصمیمی برای پیروزی اوکراین در جنگ ندارد و تنها قصد دارد برای مدتی درگیری را متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار