رفع مشکلات خیابان‌های اهواز به تدریج و با رعایت اولویت

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: امسال مشکل آسفالت بخش قابل توجهی از نقاط بحرانی شهر اهواز رفع می‌شود.

حجت‌الله زارع‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای آسفالت یک میلیون و ۲۵۶ هزار مترمربع از خیابان‌ها و معابر شهر، گفت: برای آسفالت خیابان‌های کل شهر به ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

او می‌گوید: تنها حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری اهواز در یک ماه، بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان است یعنی شهرداری در سال باید حدود ۳ هزار میلیارد تومان تنها بابت حقوق پرسنل پرداخت کند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: با این حال امسال اولویت نخست و یکی از اولویت‌های ویژه، آسفالت معابر و خیابان‌های دارای شرایط نامطلوب است که بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه پیش‌بینی شده است. حدود ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای تعویض جداول شکسته، ترمیم معابر و پیاده‌رو‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفته او در سال ۱۴۰۱، یک میلیون مترمربع از خیابان‌ها و معابر آسفالت و روکش آسفالت شدند، اما با توجه به حجم بالای خرابی‌های خیابان‌ها در اهواز، آسفالت این مساحت‌ها دیده نشد. یکی از دلایل این وضعیت خیابان‌ها توسعه شبکه فاضلاب بوده است.

او گفت: باید به تدریج و با رعایت اولویت‌ها این وضعیت خیابان‌ها رفع شود،کار آسفالت آغاز شده و در فاز نخست در هر منطقه شهرداری، ۱۵۷ هزار مترمربع با شرایط نامناسب‌تر شناسایی و تایید شده و کار در این نقاط انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بودجه مصوب برای آسفالت بسیار مناسب است، اما تخصیص بودجه نیز به نسبت تحقق بودجه خواهد بود. امسال مشکل آسفالت بخش قابل توجهی از نقاط بحرانی شهر اهواز رفع می‌شود.

زارع‌زاده می‌گوید: یکی از ملاحظات شهرداری برای آسفالت خیابان‌ها و معابر این است که از شرکت آبفا استعلام می‌گیرد؛ اگر خیابانی شرایط بحرانی داشته باشد، اما جزو پروژه توسعه شبکه فاضلاب باشد و قرار باشد در آینده حفاری شود، نمی‌توان این خیابان را آسفالت کرد، زیرا بعد از مدتی حفاری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
دهها شرکت بزرگ خوزستان و شرکتهای نفتی و گاز و پالایشگاهی و پتروشیمی و فولادی و نیشکری و...
باید در تجهیز شهرداری‌های استان به دستگاههای آسفالت کن و تجهیزات و ماشین آلات شهرداری‌ها و مجهز شدن شهرها به ناوگان پاک برقی و گازی شهرهای استان کمک کنند و بفکر ساخت نیروگاه‌های پاک خورشیدی و بادی هم برای خود و پاک شدن هوای استان باشند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مهدوی
۰۳:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
مهمتر اینکه باید به آسفالت شیب مناسب به سمت منهول فاضلاب داد که در روزهای بارانی آب هدایت به فاضلاب بشود