«ده‌زیار» زیر سایه خورشید

در آستانه میلاد امام رضا (ع) و با پیچیدن شمیم عطر رضوی، ده‌زیار روستای تعزیه ایران میزبان کاروان زیر سایه خورشید بود.

در آستانه میلاد شمس الشموس علی ابن موسی رضا (ع) شمیم عطر رضوی در روستای تعزیه ایران پیچید و مردم روستای ده زیار برای دوازدهمین سال متوالی میزبان کاروان زیر سایه خورشید و خدام هشتمین امام شیعیان بودند. 

حجت‌الاسلام مختارآبادی امام جمعه ماهان در این آیین با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه و امام رضا علیه السلام، اظهار داشت: امام رضا علیه السلام القاب زیادی دارند که یکی از آن‌ها رئوف است. 

او با بیان اینکه رأفت با رحمت فرق می‌کند، افزود: از آیت‌الله طباطبایی سوال کردند چرا به امام رضا علیه السلام، امام رئوف می‌گویند و رأفت علی ابن موسی الرضا علیه السلام برای چیست؟

حجت‌الاسلام مختارآبادی با بیان اینکه آیت‌الله طباطبایی پاسخ دادند که هر کس از هر جا درمانده شود و پیش امام رضا علیه السلام برود دست خالی بر نمی‌گردد، تصریح کرد: همچنین گفته شده امام رضا علیه السلام دوست ندارد کسی اذیت شود و حتی یک ناراحتی کوچکی داشته باشد. 

«ده‌زیار» زیر سایه خورشید

او با اشاره به اینکه اگر کسی در راه امام رضا علیه السلام اذیت شود، آن حضرت نگاه ویژه‌ای به وی دارند، بیان کرد: سومین نکته‌ای که وجود دارد این است که امام رضا علیه السلام حتی خود را برای ما اذیت کرده و به سختی می‌اندازند.

امام جمعه ماهان گفت: امام رضا علیه السلام زمانی که از سوی مأمون مسموم شدند تا قبل از اینکه سم بر بدن ایشان اثر کند، دستور دادند که همه غلامان را جمع کنید تا غذا بخورند؛ زمانی که علت را سوال کردند امام فرمودند «زمان زیادی طول نمی‌کشد که خبر شهادت من در شهر بپیچد و دیگر کسی به آن‌ها غذا نمی‌دهد.»

حجت‌الاسلام مختارآبادی با بیان اینکه ما چنین امام رئوفی داریم و مسئله این است که ما از چنین امام بزرگواری چه بخواهیم، افزود: اولین چیزی که باید از امام هشتم بخواهیم این است که امام رضا علیه السلام کمک کند تا به وظایف خود عمل کنیم.

«ده‌زیار» زیر سایه خورشید

او با اشاره به اینکه دومین چیزی که باید از آن حضرت بخواهیم، عاقبت بخیری است، بیان کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند هر کس به زیارت من بیاید من سه بار (وقتی نامه اعمال را به او می‌دهند، نزد پل صراط و نزد میزان) به دیدار او می‌روم.

حجت‌الاسلام مختارآبادی با بیان اینکه از امام رضا علیه‌السلام خود آن حضرت را بخواهیم که بهترین چیز است، گفت: همیشه به این نکته توجه داشته باشیم که زمانی که از امام رضا علیه السلام چیزی را طلب می‌کنیم و حاجتی را می‌خواهیم، چیز کمی از آن حضرت نخواهیم.

جشن زیر سایه خورشید در روستای ده زیار که به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد با مدیحه سرایی، مولودی‌خوانی، اجرای سرود، پخش کلیپ و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی همراه بود.

«ده‌زیار» زیر سایه خورشید

همچنین کاروان زیر سایه خورشید در روستای ده زیار با خانواده شهیدان جهانگیر صدقی، مهدی پوراسترآبادی و احمد درانی نژاد دیدار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار