مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

میانگین اجرای قانون جوانی جمعیت در استان زنجان ۴۰ درصد است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: میانگین اجرای قانون جوانی جمعیت در استان ۴۰ درصد است و باید آن را حداقل به ۵۰ درصد برسانیم.

سیده فائزه موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در جمع شماری از مدیران حوزه فرهنگ استان زنجان با بیان اینکه میانگین اجرای قانون جوانی جمعیت در استان زنجان ۴۰ درصد است، گفت: فعالیت حدود ۷۰ دستگاه اجرایی استان در این زمینه به صورت دقیق بررسی و میانگین اجرای قانون جوانی جمعیت در استان مشخص شده است.

وی گفت: برای بررسی این موضوع در استان بسیار دقیق عمل کرده ایم و دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دانشگاه زنجان و کمیته امداد استان، دستگاه های برتر در حوزه اجرای قانون جوانی جمعیت هستند.

این مسئول افزود: دستگاه های فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی استان باید ورود جدی تری به حوزه قانون جوانی جمعیت داشته باشند تا شاهد افزایش میزان اجرای این قانون باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در خصوص موانع اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: طی ۱۸ ماه گذشته، مواد قانون جوانی جمعیت را ابلاغ کرده و جلسات مختلفی را در این زمینه در استان تشکیل دادیم و برخی مواد قانون را به صورت ویژه تاکید و پیگیری کردیم.

وی اضافه کرد: بیشتر مشکلات و موانع اجرای این قانون مربوط به تسهیلات بانکی، خدمات مسکن و اشتغال بانوان بود که در این راستا جلسات مرتبط از جمله کمیته بانک ها را تشکیل دادیم و بیش از ۵۰ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

این مسئول گفت: همچنین در شورای مسکن استان، مباحث مربوط به این قانون را به صورت ویژه پیگیری کردیم و مصوباتی داشتیم که امیدواریم تحویل زمین را برای خانواده های بالای سه فرزند شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در این سالها برای ایجاد دغدغه جوانی جمعیت میان مردم ورود پررنگی نداشته ایم هرچند رسانه ها، سازمان تبلیغات اسلامی و برخی دستگاه ها کارهایی در این زمینه انجام داده اند اما کافی نیست.

موسوی افزود: برای رسیدن به نرخ جانشینی جمعیت در ۱۴۰۶ و ۱۴۰۷ فرصت زیادی نداریم و عدم هوشیاری مسئولان نسبت به بحرانی بودن موضوع جمعیت، یک مشکل است که باید حل شود.

وی گفت: اعتبار مشخصی در سال اول اجرای این قانون تخصیص نیافته بود و در سال دوم هم این مشکل را داریم اما الان شناسنامه جمعیتی استان تهیه شده است که می توانیم از روی آن برنامه ریزی کنیم.

موسوی افزود: اتاق وضعیت استان را باید تشکیل دهیم و در حوزه فرهنگسازی می توانیم از ظرفیت های مردمی در این حوزه استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.