۳۵۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی در زنجان تخصیص داده شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برای ساخت ۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان ۳۵۰ هکتار زمین تخصیص داده شده که بخشی از زمین‌ها به محدوده شهری الحاق است.

اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برای ۹ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی برای دوساله دوم، زمین مورد نظر را در حال آماده سازی هستیم.

این مسوول گفت: همچنین در شهر زنجان، هزار هکتار زمین در حال خرید هستیم تا به محدوده شهری الحاق شود و از سال آینده برای تخصیص آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد مسکونی، آورده مردم و تسهیلات بانکی حرف اول را می زند، اضافه کرد: خوشبختانه از ۱۷ هزار واحد مسکن استان که در حال اجرا است ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات لازم را دریافت کردند.

این مسوول ادامه داد: زنجان، اولین استان در تزریق تسهیلات به واحدهای مسکونی است و طبق برنامه ریزی ها از خردادماه سال آینده پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان به صورت پلکانی به متقاضیان تحویل داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان استفاده از قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"(خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر) در سامانه طرح های جامع حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir" در استان زنجان فعال شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد می‌توانند با مراجعه به قسمت "ثبت نام نهضت ملی مسکن" در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن، گزینه "متقاضیان دارای سه فرزند به بالا" که بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فعال شده را انتخاب و سپس در بخش نوع سرپرستی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: متقاضیانی که فرم (ج) آنها قرمز بوده "یکبار از تسهیلات دولتی در بخش مسکن استفاده نکرده اند" و همچنین دارای مالکیت شخصی می باشند می توانند با ثبت نام در سامانه برای بار دوم از امکانات دولتی در این بخش استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که طبق قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" واجد شرایط هستند و در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند برای بهره‌مندی از قانون مذکور می‌توانند وارد سامانه شده و در قسمت "مشاهده و پیگیری درخواست ها" اطلاعات سرپرستی خود را ویرایش کنند تا از امتیاز این قانون استفاده کنند.

به گفته وی، اداره کل راه و شهرسازی براساس ماده سه و چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برنامه ریزی های لازم برای تحقق قانون مذکور را انجام می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.