جشن شیرچای پاکستانی‌ها در حرم مطهر رضوی

خادمان بارگاه رضوی در دهه کرامت امسال از زائران پاکستانی امام هشتم علیه السلام با شیرچای استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: این برنامه با مشارکت خادمان بارگاه منور امام هشتم علیه السلام و برخی از اهالی پاکستان در نزدیکی چایخانه حضرت رضا علیه السلام در حال برگزاریست. 

او افزود:رسم میزبانی آستان قدس رضوی از زائران خارجی، به ویژه پاکستانی‌ها، که جمعیت زیادی از زائران را تشکیل می‌دهند، ویژه است.

حجت الاسلام ذوالفقاری یکی از بخش‌های پررنگ خدمت رسانی به زائران پاکستانی در دهه کرامت امسال را جلب مشارکت زائران در برنامه‌های حرم مطهر رضوی دانست و ادامه داد: به طور مشخص امروز زائران پاکستانی با همکاری خادمان حرم، زمینه پذیرایی از زائران کشورشان را با شیرچای در چایخانه مستقر در صحن امام حسن مجتبی (ع) فراهم کردند.

ذوالفقاری بیان کرد: عموما پاکستانی‌ها در روز‌های عید و مناسبت‌های جشن و شادمانی، از مهمانان با شیرچای پذیرایی می‌کنند لذا به یمن ایام دهه کرامت حرم مطهر رضوی نیز از زائران پاکستانی با شیرچای استقبال کرد.

او تصریح کرد: پاکستانی‌ها جمعیت زیادی از زائران خارجی حرم امام رضا (ع) را به خود اختصاص می‌دهند و آنان علاقه ویژه‌ای برای سفر به مشهد و زیارت آن امام همام دارند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که چندی پیش به مشهد سفر کرده بود به شمار زیاد زائران پاکستانی در این شهر اشاره کرده و گفت: پاکستانی‌ها جمعیت زیادی از زائران خارجی حرم امام رضا (ع) را به خود اختصاص می‌دهند و آنان علاقه ویژه‌ای به سفر به مشهد و زیارت آن امام همام دارند.

او با قدردانی از میزبانی ویژه ایران بویژه در نخستین دیدارش با مقامات کشورمان افزود: در ملاقات ویژه‌ای که با رئیس جمهور ایران داشتم، ایشان به این نکته اشاره کرد که بعد از ایرانیان، پاکستانی‌ها دومین جامعه مسلمانی هستند که به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: مردم پاکستان همواره قدردان میزبانی شایسته ایرانی‌ها بوده‌اند و امید است روابط بین ۲ کشور در بخش‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.