جابه‌جایی بیش از ۲۱۹ هزار زائر سالمند و کم‌توان در دهه کرامت

از آغاز دهه کرامت تاکنون، به همت بخش صندلی چرخدار و زائربر‌های برقی حرم مطهر رضوی، بیش از ۲۱۹ هزار و ۴۰۰ زائر سالمند و کم‌توان در این آستان مقدس جابه‌جا شدند.

با توجه به افزایشجابه‌جایی بیش از ۲۱۹ هزار زائر سالمند و کم‌توان در دهه کرامت تعداد زائران در این ایام، ۷۵ زائربر برقی به منظور تسهیل زیارت زائران سالمند و کم‌توان در شش محور در این ایام در اماکن متبرکه رضوی فعالیت داشت که در مجموع بیش از ۱۶۵ هزار و ۷۰۰ زائر توسط این زائربر‌ها جابه‌جا شدند.

این زائربر‌های برقی در ایام میلاد حضرت رضا (ع) نیز در محور‌های «رینگ شیخ طوسی»، «رینگ شیخ طبرسی»، «رینگ نواب صفوی»، «باب الرضا- صحن کوثر»، «باب الجواد - صحن غدیر» و «خیابان آیت‌الله واعظ طبسی» فعالیت خواهند کرد.

جابه‌جایی زائران با صندلی چرخدار‌های خودخدمتی و گشت سیار

همچنین با استفاده از ظرفیت صندلی چرخدار‌های خودخدمتی و گشت سیار حرم مطهر رضوی، از ابتدای دهه کرامت تا هشتم خردادماه، بیش از ۵۳ هزار و ۷۰۰ زائر سالمند و کم‌توان در بارگاه ملکوتی رضوی جابه‌جا شدند.

در مجموع حدود ۷۰۰ صندلی چرخدار خودخدمتی و گشت سیار در دهه کرامت در اماکن متبرکه رضوی آماده خدمت بود که همچنان خدمات‌رسانی آن‌ها ادامه دارد.

صندلی‌های چرخدار خودخدمتی در پنج ایستگاه واقع در ورودی‌های اصلی باب الرضا (ع)، باب الجواد (ع)، نواب، طبرسی و طوسی در داخل حرم مطهر در اختیار زائران و مجاوران قرار می‌گیرد.

صندلی‌های چرخدار گشت سیار نیز با مشارکت خادمیاران مشهدی و استانی در دو دفتر باب الرضا و رینگ شیخ طوسی آماده خدمت است که با توجه به نیاز برای جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان در صحن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به مناسبت ایام دهه کرامت و میلاد امام هشتم (ع)، نزدیک به هزار و ۷۰۰ صندلی چرخدار امانی نیز در دفاتر ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های ۳ و ۱ حرم مطهر رضوی در دسترس زائران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار