روسیه: مراکز فرماندهی اوکراین را در عملیات هوایی هدف قرار دادیم

وزارت دفاع روسیه از حمله هوایی موفقیت آمیز به مراکز فرماندهی اوکراین خبر داد.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا نقشی محوری در جنگ اوکراین ایفا می‌کنند به طوری که علاوه بر کمک تسلیحاتی و مالی، کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی گسترده‌ای از سوی غرب برای حمایت از کی یف در جریان نبرد با مسکو در جریان است. این در حالی است که روسیه همواره انجام اقدامات تلافی جویانه در این باره را برای خود محفوظ می‌داند. 

به گزارش تل تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار دادن مراکز فرماندهی و تصمیم گیری اوکراین خبر داد. 

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های مسلح روسیه طی امروز موفق شدند با انجام عملیات گروهی و با کمک موشک‌های دوربرد دقیق هواپایه مراکز تصمیم گیری اوکراین که تحت نظر متخصصان سرویس‌های اطلاعاتی غربی بود را با موفقیت هدف قرار دهند. طی این عملیات تمامی موشک‌های شلیک شده به اهداف برخورد کرده و آن‌ها را منهدم ساخت. 

مسکو می‌گوید این مراکز تصمیم گیری عملیات نیرو‌های اوکراینی در داخل خاک روسیه را طرح ریزی می‌کردند. 

این عملیات پس از آن انجام می‌شود که وزارت خارجه روسیه پس از حمله پهپادی به مسکو امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو پاسخ به حملات تروریستی اوکراین را در داخل به این کشور خواهد داد. 

این در حالی است که جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در واکنش به حملات رخ داده در داخل سرزمین روسیه اعلام کرد اوکراین به صورت قانونی حق دارد از خود در برابر تجاوزات روسیه حمایت کند. این موضوع شامل استفاده از قدرت نظامی در داخل سرزمین روسیه نیز می‌شود. اوکراین حق قانونی برای مقابله با دشمن در مرز‌های خود را دارد امری بدیهی است، اما آن‌ها می‌توانند از قدرت نظامی ورای مرز‌های خود و در خاک روسیه به منظور تضعیف ماشین جنگی این کشور بهره بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
روسیه الان بایدپول خسارت به اوکراین روبشماره وتاقرنهابایدخسارت پرداخت کنه به اوکراین
این مجازات تجاوزه مرگبرروسیه
آخرین اخبار