ترامپ: جهان در شرایط سختی قرار دارد/ نحوه خروج از افغانستان شرم آور بود

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی خروج نظامیان کشورش از افغانستان را شرم آور خواند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جنجالی پیشین آمریکا اکنون در کارزار انتخاباتی درون حزبی جمهوریخواهان به دنبال راه یابی به مرحله نهایی برای رقابت با جو بایدن و رسیدن به کاخ سفید است. از این رو، بار دیگر شاهد سخنرانی‌های آتشین وی برای جلب نظر رای دهندگان آمریکایی هستیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در یک گردهمایی در آیووا اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه من را به عنوان بدترین شخصی که می‌تواند با او معامله کند توصیف کرده است. من سخت‌ترین رویکرد را در قبال مسکو داشته ام، من ساخت خط لوله نورد استریم را متوقف ساختم در حالی که دولت بایدن اجازه تکمیل شدن آن را داد. 

وی با اشاره به شرایط فعلی جهان خاطر نشان ساخت: به دلیل تسلیحاتی که کشور‌هایی همانند روسیه و کره شمالی در اختیار دارند، دوره کنونی خطرناک‌ترین زمانی در تاریخ ماست. شرایط نه تنها برای آمریکا بلکه برای سایر مناطق جهان نیز بحرانی است. ما شاهد استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس هستیم. 

ترامپ با اشاره به اولویت هایش در صورت ورود به کاخ سفید گفت: استقلال در حوزه انرژی از اصلی‌ترین اولویت‌های من است. بسیار اهمیت دارد که آمریکا رهبری انرژی در جهان را در دست بگیرد و از کشور‌هایی همچون عربستان سعودی بی نیاز شود. منابع مالی که عربستان دارد هیچ کشوری در اختیار ندارد. 

وی با اشاره به شرایط جنگ اوکراین و بحرانی که در شرق اروپا رخ داده است، افزود: در صورت ورود من به کاخ سفید این جنگ ظرف مدت ۲۴ ساعت پایان خواهد یافت. من خواستار توقف جنگ هستم نه ادامه آن، من می‌توانم با برقراری ارتباط با روسای جمهور اوکراین و روسیه به پایان جنگ کمک کنم. اگر من رئیس جمهور آمریکا باقی می‌ماندم، پوتین هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد. 

ترامپ جنگ اوکراین را برای اقتصاد آمریکا مضر دانست و تاکید کرد تورم همانند یک قاتل و سرطان می‌تواند باعث نابودی اقتصاد و ملت ما شود. ما می‌توانیم با کاهش بهای سوخت به کاهش تورم در کشور کمک کنیم. 

وی در پایان با انتقاد از دولت بایدن، طریقه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را شرم آور خواند و از بازسازی دوباره ارتش آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اس
۱۴:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
درمورد ایران چرا حرفی نزد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حرفی نزد چون ما تنها کشوری بودیم که تو دوران ریاست جمهوریش خوب خارو خفبفش کردیم همچنین کل سیاستمارهاشو و میخواستی چی بگه؟!
بگه پهبادمون رو زدن و تشکر کردم ازشون که اون یکی را که سرنشین داشت نزدن؟!
یا میخواست بگه عین العسد را زدن جرات نکردیم یه گلوله سمتشون شلیک کنیم؟!
یا میخواست بگه ماهها پای تلفن نشستم منتظر تماس از سمت ایران ولی دریغ از زنگ زدن و حتی فوت کردن خخخخ
و......
آخرین اخبار