برنامه ریزی‌ها برای مدیریت مصرف برق انجام شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: برنامه‌ها حول مدیریت مصرف برق طوری برنامه ریزی شده که در بخش تولید صنایع و مصارف خانگی دچار مشکل نشویم.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان می‌گوید: استان خوزستان با مدیریتی که پارسال در حوزه مصرف برق داشت، شاهد کمترین خاموشی در مصارف خانگی و یکی از پیشران‌های صرفه جویی برق در بین استان‌های کشور بودیم.

او با اشاره به اهمیت نگاه درست به مقوله مدیریت مصرف برق گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که در کنار توسعه معقول و متوازن در بخش تولید، ضرورت دارد جهت حفظ سرمایه‌های ملی حتی الامکان از اتلاف منابع و اسراف در مصارف پرهیز نماییم تا از سرمایه گذاری اضافی جهت تامین مصارف زاید جلوگیری شود که در این ارتباط اهمیت و نقش ویژه بهینه سازی مصرف و همچنین فرهنگ سازی بهینه سازی مصرف انرژی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: بیشتر راهکار‌های صرفه جویی در مصرف انرژی، بدون هزینه و یا کم هزینه هستند، کاهش هزینه‌های برق مصرفی بخش کوچکی از نتایج حاصل از بهینه سازی مصرف انرژی است، نتایج بسیار قابل توجه دیگر آن افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی، کاهش دفعات خرابی و در نتیجه کاهش هزینه‌های توقف خط تولید است.

آقای خانچی با تاکید بر اینکه به بهانه صرفه جویی و بهینه سازی مصارف صنایع نباید آن‌ها را تعطیل کرد، افزود: ۲ روش اصلی مدیریت مصرف برق در صنایع جابجایی زمان و بهبود بازده تجهیزات و فرآیند است، بسیاری از مشترکین می‌توانند با برنامه ریزی مناسب بخشی از مصارف انرژی الکتریکی خود را از ساعات اوج مصرف به دیگر ساعات و ترجیحا به ساعات کم باری انتقال دهند و از تعرفه‌های مخفف در این بازه‌های زمانی استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار