مصرف شبکه برق خوزستان وارد کانال ۸ هزار مگا وات شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: روز دوشنبه هفته جاری میزان مصرف برق در شبکه برق تحت نظارت این شرکت به ۸ هزار و ۲۹ مگاوات رسید.

 محمود دشت‌بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:  این میزان مصرف نسبت به هفت هزارو ۵۹۱ مگاوات مصرف مشابه در سال قبل، ۵.۸ درصد رشد داشته است.

او  با بیان اینکه مصرف بیش از هشت هزار مگاوات مذکور در دمای ۴۷ درجه رخ داده است، ادامه داد: با توجه به تعطیلی روز دوشنبه و خروج بار اداری و بخش عمومی (بازار و..) از مدار، مصرف شبکه برق استان حدود ۶ درصد رشد را تجربه کرده که نشان می‌دهد بخش خانگی (بار سرمایشی) بیشترین مصرف و تاثیر را در پایداری شبکه برق دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پاداش‌های وزارت نیرو به مشترکان کم مصرف افزود: به مشترکان برق توصیه می‌شود که برای کاهش مصرف و مدیریت شبکه، کولر‌های اضافی خود را از مدار خارج کنند و کولر‌های در مدار خود را بر روی درجه آسایش ۲۴ درجه تنظیم کنند تا از برق پایدار برخوردار شوند و همچنین شبکه دچار حوادث احتمالی نشود.

آقای دشت بزرگ  از مشترکین خواست در ساعت‌های پیک بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) از وسایل پرمصرف غیر ضروری استفاده نکنند و استفاده از این وسایل را به ساعت ۲۲ شب تا ۱۰ صبح موکول کنند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.