راعی خبر داد؛

راه اندازی میز خدمت الکترونیکی دارو‌های تک نسخه‌ای

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از راه اندازی سامانه الکترونیکی میز خدمت، ویژه افرادی که برای درمان بیماری خود به دارو‌های «تک نسخه‌ای» نیاز دارند، خبر داد.

دکتر محمد جواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه در گذشته بیماران برای تهیه داروی «تک نسخه‌ای» باید به صورت حضوری به سازمان غذا و دارو مراجعه می‌کردند، گفت: سامانه متمرکز پاسخگویی الکترونیکی میز خدمت سازمان غذا و دارو به نشانی khedmat.fda.gov.ir برای ثبت نام بیماران و ثبت نسخ دارویی مورد نیاز این گروه از مراجعان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه دارو‌های «تک نسخه‌ای» دارو‌هایی هستند که جزو فهرست دارویی ایران نیستند، اما بنا به تشخیص پزشک مصرف آن برای بیمار حیاتی و ضروری است، افزود: بیماران برای دریافت دارو‌های تک نسخه‌ای خود می‌توانند با مراجعه به این سامانه، ثبت نام کرده و با بارگذاری مدارک پزشکی خود و دریافت تاییدیه، به داروخانه معرفی شده مراجعه و داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: پزشکان باید توجه داشته باشند که دارو‌های تک نسخه‌ای هم از لحاظ تحمیل هزینه‌های سنگین و هم تامین دارو برای بیمار مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند، توصیه می‌شود پزشکان برای جلوگیری از چنین مشکلاتی برای بیماران خود، تا آنجا که امکان دارد دارو‌های فهرست رسمی کشور را برای درمان بیماران تجویز کنند.

راعی گفت: با پیگیری‌های سازمان غذا و دارو برای تامین و توزیع بهتر این دسته از دارو‌ها فهرستی از مصرف یک ساله دارو‌های تک نسخه‌ای در دستور تامین قرار گرفته است و امیدواریم از این پس مشکلات بیماران در این حوزه نیز تا حد امکان مرتفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار