چهارمین شبِ سوگواره ملی تعزیه در ده زیار+ تصاویر

چهارمین شب از دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اجرای گروه تعزیه شهر خمین زادگاه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

در چهارمین شب از دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار، مجلس تعزیه شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) از سوی گروه تعزیه انجمن تعزیه خمین اجرای عمومی شد.

ثارالله انکوتی دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام شهیدان حضرت امام خمینی (ره) گفت: اینکه امروز آزادانه و بدون دغدغه برای اهل بیت (علیهم السلام) مجلس عزا برپا می‌کنیم، مرهون زحمات و جانفشانی امام و شهدا هستیم؛ چرا که در دوران خفقان طاغوت برگزاری تعزیه ممنوع بود.

او با اشاره به اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت مسلم (ع) و ماجرای بیعت و بیعت شکنی مردم کوفه افزود: هنر آیینی تعزیه در بصیرت افزایی جامعه نقش مهمی دارد و ما باید شمر زمان و حسین زمان را بشناسیم و از تاریخ درس بگیریم.

چهارمین شبِ سوگواره ملی تعزیه در ده زیار+ تصاویر

دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با بیان اینکه امروز نیز هستند کسانی که با توطئه‌ها و بهانه‌های مختلف به دنبال تعطیلی مجالس اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه هستند، تصریح کرد: این افراد خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ اما غافل از اینکه حسین (ع) نوری است که هرگز خاموش شدنی نیست.

چهارمین شبِ سوگواره ملی تعزیه در ده زیار+ تصاویر

دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با حضور گروه‌های تعزیه از استان‌های اصفهان، تهران، مرکزی، قم، قزوین و کرمان به مدت ۱۳ شب در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) روستای ده زیار تا ۲۲ خرداد در حال برگزاری است.

چهارمین شبِ سوگواره ملی تعزیه در ده زیار+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار