تعزیه در روشنگری نسل جوان و تبیین شعائر اسلامی اثر زیادی دارد

فرمانده بسیج ناحیه حضرت رسول سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تعزیه در روشنگری نسل جوان و تبیین شعائر اسلامی اثر زیادی دارد.

سرهنگ حجت‌الله پاداش در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار  برگزاری رویداد تعزیه ده‌زیار را اقدامی ارزشمند و خوب در راستای ترویج شعائر اسلامی، عنوان کرد و گفت: ما بسیج هنرمندان را داریم که مجموعه‌های زیادی را در دل خود جای داده است و می‌توان از این مجموعه‌ها برای ارتقای هنر آیینی تعزیه استفاده کرد.

فرمانده بسیج ناحیه حضرت رسول سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین، بیان کرد: در شرایطی که دشمنان جنگ ترکیبی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند، جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری تاثیرگزاری زیادی در مقابله با هجمه‌های ناجوانمردانه و جنگ نرم دشمنان دارد. 

وی با تاکید بر تبیین هنرمندانه وقایع، گفت: آیین تعزیه‌خوانی می‌تواند در قالب هنر، نسل جوان را با گذشته‌های ما، موضوعات مربوط به عاشورای حسینی، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و درس‌ها و عبرت‌های این واقعه عظیم آشنا کند. 

پاداش در تبیین فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، ابراز داشت: انقلاب ما امتداد نهضت حسینی، قیام اباعبدالله (ع) و مکتب عاشورا و ادامه دهنده راهی است که شهدای ما در عاشورا رقم زدند.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد ملی سوگواره تعزیه ده‌زیار در ایام ارتحال امام خمینی (ره)، بیان کرد: انقلاب اسلامی ما، مکتب امام خمینی (ره) و مکتب امامین انقلاب ما برگرفته از مکتب اهل‌بیت (ع) و نهضت عاشورا است و در این راه شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم.

فرمانده بسیج ناحیه حضرت رسول سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ما در استان کرمان شهدای بزرگ و عزیزی، چون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت را داریم که دست‌پرورده مکتب امام حسین (ع) و امامین انقلاب بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به برگزاری مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع) تاکید و توجه ویژه داشته و می‌فرمودند "ما ملت امام حسینیم. " 

وی با اشاره به اینکه امروز نسل جوان و دهه هشتادی‌های ما با تاسی از این شهید بزرگوار در همه میدان‌ها حضور پیدا می‌کنند، گفت: تبیین شعائر اسلامی امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌توان گفت امروز یکی از تاثیرگزارترین این حوزه‌ها، حوزه هنری است و تعزیه آیینی است می‌تواند در روشنگری نسل جوان و تبیین شعائر اسلامی اثرگزاری زیادی داشته باشد.

برچسب ها: تعزیه ، سوگواره ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار