اهدای ۱۴ هزار سی سی خون در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار

شرکت کنندگان در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار ۱۴ هزار سی سی خون به بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها اهدا کردند.

 دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار از برگزاری پویش اهدای خون شرکت کنندگان در این سوگواره خبر داد و گفت: در این پویش تعدادی از ذاکران تعزیه خوان نیز با وجود اینکه اجرای سختی در پیش داشتند اقدام به اهدای خون کردند.

وی با بیان گروه خونگیری سازمان انتقال خون استان کرمان در شب هفتم سوگواره در محل برگزاری مراسم مستقر شد افزود: در این پویش ۱۴ هزار سی سی خون به بیماران نیازمند خون اهدا شد.

انکوتی با اشاره به اینکه سال گذشته در سوگواره نهم نیز مقدار ۱۳ هزار و ۵۰۰ سی سی خون توسط شرکت کنندگان به بیماران نیازمند خون اهدا شد خاطرنشان کرد: از همکاری و حضور پزشکان و سایر عوامل گروه انتقال خون استان در اجرای این اقدام خیرخواهانه تشکر می‌کنم.

وی به اجرای طرح ختم صلوات به نیت شهیدان روستای ده زیار و شهید سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: تاکنون در قالب این طرح بیش از ۱۴۰ هزار صلوات نثار ارواح طیبه شهدا شده است.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری سوگواره غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی نیز دایر شده است افزود: در این دوره سوگواره سعی شده کار‌های فرهنگی در حاشیه برگزاری سوگواره تعزیه پررنگ‌تر برگزار شود و خوشبختانه مورد استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان نیز قرار گرفته است.

دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اشاره به نیازمندی این مراسم به صندلی برای نشستن شرکت کنندگان گفت: از حدود یکماه قبل از برگزاری سوگواره به پیشنهاد استاندار کرمان طرح نذر صندلی راه‌اندازی شد که در فاز اول ۲۵۰ صندلی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود دو هزار صندلی کرایه می‌کنیم که هزینه کرایه زیادی در مدت برگزاری بیش از ۱۰ روز سوگواره دارد افزود: اگر بتوانیم به همت خیرین صندلی مراسم را خریداری کنیم، هزینه کرایه صندلی حذف و خرج کار‌های فرهنگی بهتر در هیئت می‌شود.

وی اظهار داشت: شماره کارت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار برای خرید صندلی ۶۰۳۷۶۹۷۶۴۵۹۹۵۳۷۱ اطلاع رسانی شده است که امیدواریم با مشارکت عمومی مردم این مشکل برگزاری سوگواره در دوره‌های بعدی به طور کامل برطرف شود.

لازم به ذکر است دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار از ۱۰ خرداد ماه به مناسبت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

برچسب ها: تعزیه ، ده زیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار