مایکروسافت در آستانه خداحافظی با دستیار دیجیتال Cortana

مایکروسافت اواخر امسال دستیار دیجیتال Cortana را در ویندوز منسوخ خواهد کرد.

شرکت مایکروسافت، در کنفرانس Build که در ماه مه برگزار شد، آخرین ابزار Windows Copilot خود را معرفی کرد که در نوار وظیفه قرار دارد و پس از دسترسی گسترده به شما در کار‌هایی مانند خلاصه کردن محتوا، ویرایش متن، ایجاد پرس و جو و مدیریت تنظیمات رایانه شخصی از جمله موارد دیگر کمک خواهد کرد..
 
مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: ما در حال ایجاد برخی تغییرات در ویندوز هستیم که بر روی کاربران برنامه کورتانا تاثیر می‌گذارد؛ به گونه‌ای که در اواخر سال ۲۰۲۳ دیگر از Cortana در ویندوز به عنوان یک برنامه مستقل پشتیبانی نخواهیم کرد. 
 
این شرکت اعلام کرد: ما می‌دانیم که این تغییر ممکن است بر برخی از روش‌های کار شما در ویندوز تأثیر بگذارد، بنابراین می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا به راحتی به گزینه‌های جدید بروید، به جای کلیک کردن روی نماد Cortana و راه اندازی برنامه برای شروع استفاده از صدا، می‌توانید صدا و نیاز‌های بهره وری خود را از طریق ابزار‌های مختلف برآورده کنید.
 
مایکروسافت برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ کورتانا را به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ معرفی کرد؛ نرم افزاری که از طریق آن و با استفاده از دستورات صوتی، کاربران می‌توانند یادآور تنظیم کرده، برنامه‌ها را باز کنند و سوال بپرسند.
 
مایکروسافت برنامه کورتانا را در سال ۲۰۲۰ روی iOS و اندروید بست و به پشتیبانی از کورتانا در دستگاه‌های دیگر مانند هدفون سرفیس پایان داد.
 
اگرچه کورتانا دیگر در ویندوز در دسترس نخواهد بود، اما همچنان در Outlook Mobile، Microsoft Teams Mobile، صفحه Teams و Teams Rooms در دسترس خواهد بود.
 
مایکروسافت تاریخ دقیق حذف کورتانا از ویندوز را نگفته است، اما مجموعه ابزار‌های هوش مصنوعی خود مانند چت بات بینگ و مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلوت را در اولویت قرار داده است.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار