۲۲ هکتار از باغ‌های بهار همدان به کشت پسته اختصاص یافت

مدیر جهادکشاورزی بهارگفت: اکنون هکتار از باغ‌های این شهرستان به کشت پسته اختصاص یافت.

 عبدالحسین اکبری گفت: اکنون شهرستان بهار دارای ۲۲ هکتار باغ پسته بوده که از این میزان ۱۳ هکتار نابارور و نهال بوده و ۹ هکتار نیز درختان بارور هستند.

او گفت: این میزان سطح باغات طلای سبز شهرستان حدود پنج سال پیش کشف شده‌اند و امسال به مرحله باردهی رسیده و سال گذشته نخستین بار دارای بار نوبرانه بودند و پسته داشتند ضمن اینکه بیشترین پراکنش باغات پسته شهرستان در روستای حسین‌آباد عاشوری و هارون‌آباد شهرستان واقع شده است.

مدیر جهادکشاورزی بهار با بیان اینکه بهار به تبع استان همدان یکی از شهرستان‌های جوان در زمینه کشت و تولید پسته به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر در شهرستان بهار چهار تا پنج کشاورز پسته‌کار به صورت عمده در رابطه با تولید پسته در شهرستان فعالیت دارند که دو مورد از پسته‌کاران به عنوان پسته‌کار عمده پیشتاز شهرستان به شمار می‌روند.

اکبری با اشاره به کم‌آب‌بر بودن و مقاوم و سخت بودن درخت پسته و ارزش افزوده بالای آن گفت: توجه به شرایط خشکسالی باید به سمت کشت‌های کم‌آب‌بر مختلف، چون گیاهان دارویی، کشت پسته، زعفران، گلمحمدی و تولید هر گونه محصولاتی که با شرایط خشکسالی سازگار هستند، پیش رفت و با شرایط موجود (راهکار طبیعت‌محور) بهره برداران کشاورزی خود را وفق دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.